ترویج فعالیت پژوهشی بین رشته‌ای؛ هدف مراکز تحقیقاتی دانشگاه هاروارد

مراکزتحقیقاتی دانشگاه هاروارد، برای تقویت تبادل آکادمیک میان دانش آموزان، دانش پژوهان و کارکنان این دانشگاه است، این تبادل آکادمیک در‌نهایت منجر به ترویج و تقویت فعالیت‌های پژوهشی بین رشته‌ای خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانشگاه‌های جهان برای بهبود وضعیت پژوهشی و تحقیقاتی خود، طرح‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. دانشگاه هاروارد در راستای بهبود امور پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان، یک برنامه تحقیقاتی-پژوهشی بین رشته‌ای در مؤسسه علوم اجتماعی در نظر گرفته است که در تئوری و عمل، امور تحقیقاتی دانشجویان را تسهیل می‌کند.

ماموریت اولیه این دانشگاه تحت عنوان «برنامه تحقیقاتی و پژوهشی» (Program on Survey Research) است که بر مبنای پاسخگویی به پرسش‌‌ صورت می‌گیرد. ماموریت اولیه برنامه تحقیقاتی و پژوهشی هاروارد شامل ارائه منابع تحقیقاتی و پژوهشی به‌روز برای افزایش کیفیت آموزش و پژوهش‌های دانشجویی است.

برنامه تحقیقاتی و پژوهشی یا همان PSR، منبعی مناسب برای دانشجویانی به شمار می‌رود که به روش‌ پژوهش‌های علمی علاقمند هستند. به عبارت دیگر براساس این ماموریت، دانشگاه هاروارد مکانی مشابه یک انبار اطلاعاتی است که در آن داده‌های تخصص‌های مختلف به همراه تجزیه تحلیل‌های آن موجود است. همچنین در این فضا تبادل آکادمیک میان دانش‌آموزان، دانش‌پژوهان و کارکنان دانشگاه هاروارد تقویت خواهد شد. این تبادل آکادمیک در نهایت منجر به تقویت و ترویج فعالیت‌های پژوهشی بین رشته‌ای می‌شود.

یکی از اهداف اصلی PSR، ایجاد تعادل فکری بین روش‌شناسان، متخصصان بررسی، مصرف‌کنندگان و دانشمندان علوم اجتماعی در بخش‌ها و مدارس مختلف دانشگاه هاروارد است. این دانشگاه، از کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی حمایت می‌کند که متشکل از محققان و پژوهشگران در بخش‌های رسانه‌ای، دولتی و تجاری است. در این انبار اطلاعاتی، منابع مختلفی برای دانش آموزان و دانش‌پژوهان علاقه‌مند به روش‌های تحقیق علمی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به دوره‌ها، کارگاه‌های کوتاه و مشاوره در مورد طراحی، مدیریت و تجزیه و تحلیل اشاره کرد.

گفتنی است مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ هاروارد به مراکزی گفته می‌شود که در آن امور پژوهشی دانشگاه‌ها به طور گسترده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005538

وب گردی

وب گردی