بدون هیچ تجربه کاری، چگونه رزومه بنویسیم؟

اولین نکته مهم جهت یافتن شغل برای بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل، نوشتن یک رزومه خوب و مورد قبول است و در این بین احتمالا افراد بدون تجربه کاری به مشکل بر‌بخورند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، حتما به عنوان یک دانشجو نسبت به اهمیت داشتن یک رزومه خوب واقف هستید. در دنیای دیجیتال کنونی رقابت برای مشاغل در حال افزایش است؛ بنابراین داشتن رزومه شانس شما را برای یافتن کار، بالاتر می‌برد.

هر شخص به هر دلیلی ممکن است در طول تحصیل تجربه کاری نداشته باشد؛ اما این مسئله آنقدرها هم جای نگرانی ندارد. بسیاری از فعالیت های دانشگاهی و تجربیات وجود دارند که می توان آن ها را برای نشان دادن مهارت و یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی به رزومه وارد کرد. پس به عنوان نکته کلیدی مواردی که مناسب است را پیدا و آن ها را در رزومه خود وارد کنید.

در صورتی که هیچ تجربه کاری نداشته اید، باید چند چیز را در رزومه خود برجسته کنید که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم.

کارهای داوطلبانه

کارهای داوطلبانه ای مانند تغذیه بی خانمان‌ها، جمع آوری وجوه برای نیازمندان، کار با کودکان محروم در اواخر هفته و آموزش رایگان برای آن ها را می توان در رزومه وارد کرد. در این مورد به طور خلاصه نقش و مسئولیت های خود و مهارت هایی که در این فرآیند به دست آورده اید را برجسته کنید.

برای مثال اگر در زمینه جمع آوری پول برای کمک به سازمان‌های خیریه فعال بودید؛ دستاوردهای به دست آمده در آن زمینه را ذکر کنید تا بدین ترتیب تعهد خود برای دستیابی به هدف را نشان داده باشید.

پروژه های مرتبط دانشگاهی

بسیاری از تجربیات دانشگاهی شامل مهارت هایی هستند که برای کارفرمایان اهمیت دارند. زمانی را برای فکر کردن در این زمینه و اضافه کردن این ارزش افزوده مورد نیاز کارفرمایان کنار بگذارید.

درصورت سازماندهی یک رویداد دانشگاهی شما در یک تیم کوچک با منابع محدود کار کرده‌اید که به معنای خلاقیت در یافتن حامیان، درگیر شدن در بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی و کار تحت فشار است. همه اینها به عنوان یک تجربه خوب تحصیلی محسوب می‌شود که باید به رزومه خود اضافه کنید.

جوایز و دستاوردها

حتما در دوران دانشجویی در مسابقات بین کالج‌ها یا به نمایندگی از دانشگاه خود درهرگونه رویدادی شرکت کرده‌اید. همین تجارب را می توان به عنوان تجارب حرفه‌ای به رزومه وارد کرد.

به عنوان مثال اگر در زمینه شنا تجربه موفقیت آمیزی داشته اید می توان آن را به عنوان داشتن مهارت‌هایی مانند نظارت انسانی، مدیریت زمان و نحوه انجام کار تحت فشار تعمیم داد.

شرکت در فعالیت‌هایی مانند سخنرانی و یا مشارکت در گفت وگو نشان دهنده توانایی گفتاری است که بسته به نقش مورد نظر شما برای کارفرما اهمیت دارد.

داشتن رزومه برای بسیاری از کارفرمایان مهم است و در ابتدا بدون دیدن شخص جویای کار، تنها با دیدن رزومه وی تصمیم می گیرند که آیا قصد همکاری با فرد مورد نظر را دارند یا خیر؛ بنابراین با همین راهکارهای ساده‌ای که ارائه شد حتی بدون تجربه کار حرفه ای در محیط بیرون، می توان یک رزومه جمع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005582

وب گردی

وب گردی