روحانی حق اخراج اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندارد!

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت گفت: روحانی صرفا رئیس جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حق قانونی ندارد که اعضای حقیقی و حقوقی شورا را اخراج کرده یا دعوتنامه برای آنان ارسال نکند.

مژگان صلاحی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حواشی اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طبق قوانین مصوب و آیین‌نامه‌های موجود روحانی که حکم ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده دارد، به صورت قانونی حق عدم برگزاری جلسات شورا را ندارد و حتی اگر وی زمان کافی ندارد، بر اساس قانون نایب رئیس اول لاریجانی که رئیس مجلس شورای اسلامی است، باید جلسات را برگزار کند.

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید حداقل هفته ای یکبار و حداکثر دو هفته یکبار برگزار شود، ابراز کرد: روحانی با گذشت چند ماه از سال 98 هنوز یک جلسه از این شورا را برگزار نکرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه رفتار و تصمیمات زئیس جمهور بیشتر جنبه سلیقگی داشته و وجهه قانونی ندارد که این موضوع برازنده شخص اول دولت نیست.

صلاحی خاطر نشان کرد: زمان برگزاری جلسات شورا در آیین نامه‌ها قید شده است؛ اما نقد جدی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می شود؛ این است که چرا کسی بر برگزاری یا علت عدم برگزاری جلسات شورا نظارت نمی کند؛ یعنی در واقع قوه نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص نیست.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: روحانی صرفا رئیس جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حق قانونی ندارد که اعضای حقیقی و حقوقی شورا را اخراج کرده یا دعوتنامه برای آنان ارسال نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005590

وب گردی

وب گردی