امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز توسعه درمان‌های پیشرفته

تفاهم‌نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) به امضای بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و رضا آقانوری دبیر هیأت امنای هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور ایجاد، گسترش، همفکری و همکاری‌های پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) به امضای بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و رضا آقانوری دبیر هیأت امنای هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) رسید.

نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر درمان‌های نوین با رویکردهای سلولی و مولکولی اهمیت ویژه ای پیدا کرده، گفت: شاید درمان های رایج امروز پزشکی در آینده جای خود را به رویکردهای نوین در تشخیص و درمان بدهد که اساس آنها روش های مولکولی و سلولی است.

وی افزود: مجموعه هلدینگ درمان های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) تمرکز ویژه‌ای بر توسعه فناوری های نوین برای درمان بیماری‌های صعب العلاج با رویکردهای سلولی و مولکولی دارد.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تولید کیت‌های تشخیصی یا تولید واکسن سرطان مبتنی بر رویکردهای سلولی و مولکولی از جمله پروژه‌های است که در مجموعه هلدینگ درمان های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) در حال سرمایه گذاری است.

نگاهداری با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای مراکز تحقیقات مطلوب و مناسبی در حوزه‌های زیست فناوری، فناوری‌های نوین و نانو فناوری است، گفت: محققان و اعضای هیأت علمی برجسته و دانشمند در این مراکز تحقیقاتی مشغول به تحقیق و پژوهش هستند. همچنین بخش قابل توجهی از شرکت‌های فعال در حوزه های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و فناوری نوین در مراکز رشد فعالیت می کنند. بنابراین دو ظرفیت عمده در عرصه تحقیقات و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و متمرکز است.

وی تقارن انعقاد تفاهم نامه با میلاد امام حسن مجتبی (ع) را به فال نیک گرفت و افزود: امیدوارم این همکاری سرمنشاء خیرات و برکات در کشور و توسعه درمان های نوین در پزشکی شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005604

وب گردی

وب گردی