پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک رتبه نخست مراکز پژوهشی ایران را کسب کرد

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، بر اساس نظام رتبه‌بندی سایماگو، حائز رتبه اول در بین کلیه پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۲۰۱۹ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، با عنایت به نظام رتبه‌بندی سایمگو (SIR) که یکی از جامع‌ترین نظام‌های رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش‌محور و فناوری‌محور در جهان محسوب می‌شود، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، حائز رتبه اول در بین کلیه پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۲۰۱۹ شده است.
پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشگاه رنگ و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران پنج مرکز پژوهشی برتر کشور در این رتبه‌بندی هستند. همچنین در بین مراکز پژوهشی خاورمیانه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری جایگاه پنجم را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.

آکادمی علوم و پژوهش علمی (مصر)، مرکز تحقیقات ملی (مصر)، سازمان تحقیقات کشاورزی (رژیم صهیونیستی)، پارک علم و فناوری شاه عبدالعزیز (عربستان سعودی)، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری (جمهوری اسلامی ایران)، جهاد دانشگاهی (جمهوری اسلامی ایران)، مؤسسه تحقیقات نفت (مصر)، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (جمهوری اسلامی ایران)، مؤسسه تحقیق و توسعه متالورژی (مصر) و وزارت بهداشت، ترکیه، ده مرکز پژوهشی برتر خاورمیانه هستند.

جایگاه جهانی این پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در بین کلیه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات علمی و مراکز پژوهشی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۶۷۱ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005607

وب گردی

وب گردی