ورود مدعی العموم به موضوع مقابله با کشت سبزی‌های آلوده

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از ورود به موضوع کشت سبزی‌های آلوده خبر داد و گفت: با نظارت بر سازمان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت کرمانشاه ضمن تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، نسبت به امحاء مستمر سبزی‌های آلوده اقدام ، تمهیداتی در نظر گرفته شده که با آموزش کشاورزان از کشت مجدد سبزی‌های آلوده پیشگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از ورود مدعی العموم به موضوع کشت سبزی‌های آلوده و آزادسازی حریم راه‌های این استان خبر داد.

وی گفت: در راستای انجام تکلیف قانونیِ حفظ حقوق عامه، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با رعایت قانون و بر حسب وظایف خود طی مکاتبات، مذاکرات و برگزاری جلسات متعدد در زمینه حل مشکلات مرتبط با حقوق عامه ورود پیدا کرده و با تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه در سال 1396 اقدامات بسیاری در راستای احیاء حقوق عامه انجام داده است.

این مقام قضایی گفت: یکی از مسائلی که در راستای احقاق حقوق عامه انجام شد موضوع مقابله با کشت سبزی‌های آلوده از طریق امحاء و پیشگیری بود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف در سطح شهر کرمانشاه یکی از اولویت‌های دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نظارت مستمر بر ممانعت از کشت سبزی‌های آلوده به ویژه در محدوده رودخانه قره سو می‌باشد که آب آن آلوده و به نوعی تبدیل به فاضلاب شده است.

وی افزود: در این راستا با نظارت بر سازمان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت کرمانشاه ضمن تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، نسبت به امحاء مستمر سبزی‌های آلوده اقدام و تمهیداتی در نظر گرفته شده است که با آموزش کشاورزان از کشت مجدد سبزی‌های آلوده پیشگیری شود.

این مقام قضایی به موضوع تخریب و آزادسازی حریم راه‌ها هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها عامل در بروز حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌های با ضریب شکنندگی و صدمه بالا است، به منظور تسهیل در تردد رفت و آمد خودرو‌ها و کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای، دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه با جدیت با هر گونه اقدام غیرقانونی اعم از حصارکشی، دیوارکشی، فنس، درختکاری و ایجاد تاسیسات مقابله کرده و با نظارت بر ادارات مرتبط نسبت به آزادسازی حریم راه ها اقدام کرده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1005643

وب گردی

وب گردی