قانعی : لزوم تقویت زیرساخت‌های تولید دارو در کشور

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: تولید دارو در کشور یکی از مهم ترین نیازهایی است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد، در چند سال اخیر در زمینه تولید دارو به موفقیت هایی رسیده ایم؛ اما باید زیرساخت های تولید دارو در کشور را تقویت کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری درباره تولید دارو در کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد کارخانجات تولید دارو در کشور کم است در حوزه تامین زیرساخت های این صنعت باید تلاش بیشتری کنیم.
وی افزود: ایران یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر با وجود همه کمبودها و تحریم ها توانسته است موفقیت های قابل قبولی در زمینه تولید دارو کسب کند که تمام این موفقیت ها را مدیون دانشمندان و جوانان این مرز و بوم هستیم.
به گفته قانعی، یکی از مهم ترین راه های تامین زیرساخت تولید دارو در کشور غیر از استفاده بهینه از توان و دانش دانشمندان و جوانان، استفاده از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی است تا با این کار ریسک تولید دارو در کشور کمتر شود.
وی همچنین تصریح کرد: وجود جوانان توانمند و عالم در کشور می تواند امید ایرانیان را به توسعه و پیشرفت در حوزه تامین دارو افزایش دهد؛ اما این موضوع زمانی میسر می شود که نهادهای ذیربط از این توانایی ها بهره ببرند و بر روی ایده ها و دانش آنها سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005676

وب گردی

وب گردی