این 10 ماده غذایی  را هرگز در یخچال نگهداری نکنید+عکس

تصور همه ما این است که غذاهایمان را در یخچال نگهداری کنیم تا ارزش مواد غذایی حفظ شود و برای مدت طولانی تری سالم و قابل استفاده بماند ولی کارشناسان تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی از مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کرد و اگر برای نگهداری آنها از یخچال فریزر استفاده کنیم زودتر فاسد می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، در این مطلب شما را با لیستی از ده ماده غذایی که هرگز نباید در یخچال فریزر نگهداری شود، آشنا می‌کنیم.

1- قهوه

قهوه (چه به شکل دانه شده، چه پودر شده) نباید در یخچال نگهداری شود. زیرا بو و طعم خود را از دست می‌دهد و اینکار باعث افزایش قدرت تقطیر قهوه و در نهایت خرابی آن می‌شود. رطوبت اصلا برای پودر قهوه و دانه قهوه مناسب نیست و کیفیت آن را پایین می‌آورد.

قهوه بهتر است در ظرف‌های بدون هوا و در هوای خنک و تاریک نگهداری شود. اگر مقدار زیادی قهوه دارید و درحال حاضر قصد مصرف آن را ندارید، آن را در یک ظرف در بسته و یا نایلون ریخته و در فریزر قرار دهید، اینکار باعث میشود که قهوه شما چیزی در حدود یک ماه تازه بماند. فقط توجه داشته باشید که به هیچ وجه هوا نکشد.

2- کره بادام زمینی و شکلات صبحانه

کره بادام زمینی و شکلات صبحانه را نباید در یخچال نگهداری کنیم. چون دمای یخچال باعث سفتی و تغییر طعم و مزه آنها می شود. بهتر است کره بادام زمینی و شکلات صبحانه را در کابینت یا روی میز آشپزخانه نگهداری کنید.

3- نان

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که فرصت کافی برای تهیه روزانه نان را ندارید و مقداری نان خریداری کرده و از آن برای مدت طولانی تری استفاده می کنید.

بهتر است که نان ها را در یخچال فریزر نگهداری نکنید. چرا که هوای یخچال باعث خشک و بیات شدن آنها می شود.

4- تن ماهی کنسرو شده

اگر تن ماهی باز نشده را در یخچال نگهداری کنید، احتمال دارد که در طولانی مدت دچار زنگ زدگی شود و محتویات داخل آن تحت تاثیر قرار گیرد. بهتر است کنسرو باز نشده را در کابینت، انبار و یا جایی که دارای هوای خشک است، نگهداری کنید.

در اینصورت این امکان وجود دارد که کنسرو تن ماهی تا پنج سال هم سالم باقی بماند. ولی اگر درب کنسرو را باز کردید، حتما کنسرو را در یخچال فریزر قرار دهید و سعی کنید در اولین فرصت آن را مصرف کنید.

5- سس کچاپ و سس های تند

ماده اصلی تشکیل دهنده سس کچاپ و یکسری از سس ها، گوجه فرنگی است. برای تولید این سس ها از سرکه استفاده می شود و از آنجایی که سرکه یک نگهدارنده طبیعی است؛ به خودی خود باعث حفظ تازگی مواد غذایی می شود.

پس اینگونه مواد برای نگهداری نیازی به یخچال ندارند و نگهداری آنها در یخچال طعم و کیفیت آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.

6- موز

موز هم یکی از آن میوه هایی است که هرگز نباید در یخچال نگهداری شود. یخچال باعث کاهش فرایند رسیده شدن میوه‌ها می شود پس بهتر است موز را خارج از یخچال و در دمای اتاق نگهداری کنید تا رسیده شود.

توجه داشته باشید که برخلاف تصور عموم مردم، موزهایی که قسمتهایی از آنها بخاطر رسیدگی زیاد دچار سیاهی شده اند، دارای مواد معدنی و ویتامین های بیشتری هستند و ارزش غذایی بالاتری دارند.

7- پیاز

پیاز‌ها قبل از بریده شدن باید در دمای اتاق نگهداری شوند.چون سرما پیاز را نرم، وارفته و خراب می‌کند.

ولی پس از بریده شدن، باید آن را خشک کنید و در کیسه‌ پلاستیکی و یا ظروف نگهداری مواد قرار دهید و در اسرع وقت آنها را مصرف کنید.

8- میوه‌های هسته دار

میوه های هسته دار مانند آووکادو، زردآلو، آلو، هلو و… در صورت نگهداری در یخچال کال می مانند و ارزش غذایی آنها از بین می رود.

تا حد امکان آنها را در یخچال نگهداری نکنید و در صورت امکان آنها را روزانه و به اندازه نیاز خریداری کنید.

9- گیاهان معطر

عموم مردم تصور میکنند که اگر گیاهان را درون یخچال قرار دهند تازه تر می ماند. اما باید گفت که سبزیجات در هوای خشک ماندگاری بیشتری نسبت به هوای مرطوب داخل یخچال دارند.

از جمله راههایی که می توان برای تازه نگه داشتن سبزیجات پیشنهاد داد این است که انتهای آنها را بریده و درون یک ظرف آب قرار دهید تا تازگی خود را حفظ کنند.

10- عسل

آخرین ماده غذایی که نباید در یخچال نگهداری شود عسل است. اگر عسل را درون یخچال فریزر قرار دهید، سفت می شود و رنگ آن تغییر می کند. گاهی هم دچار شکرک می شود که این امر مصرف آن را سخت می کند.

عسل جز آن دسته از موادی است که خودش نگهدارنده دارد و به راحتی میتواند در محیطی مانند دمای اتاق سالم بماند؛ پس آن را درون یخچال قرار ندهید.

و در پایان اگر قصد خرید یک یخچال فریزر را دارید و می خواهید که با تمامی فاکتورهای لازم در خرید، انواع یخچال فریزر و مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم که به راهنمای خرید یخچال فریزر بروید تا با مطالعه ی آن بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید و یک خرید خوب داشته باشید.

مجله اینترنتی نیستلن

انتهای پیام/

کد خبر: 1005680

وب گردی

وب گردی