سیرتا‌پیاز وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای دریافت وام‌های دانشجویی باید مراحل مختلفی را پشت سربگذارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شاید بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی به دلیل روند اداری موفق به دریافت وام نشده و یا علامت سوال های زیادی برای چگونگی ثبت‌نام داشته باشند.

در این گزارش قصد داریم تا چگونگی دریافت وام های دانشجویی را شرح دهیم تا دانشجویان برای ثبت نام مشکلی نداشته باشند.

صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی

ابتدا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید وارد سامانه sajed.iau.ir شوند و پس از ورود به سامانه در بخش صندوق رفاه دانشجویان درخواستشان را با اعلام شرایط ثبت کنند.

پس از طی کردن مراحل اداری دانشجویان بدون حضور در بانک وام خود را دریافت خواهند کرد.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

دانشجویان باید ابتدا در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ثبت نام کنند و پس از بررسی توسط مسوولان دانشگاه و ارائه لیست نهایی به صندوق رفاه مدارک دانشجویان تایید شده به صندوق ارسال می شود.

با سپری شدن مراحل اداری درایافت وام یا پرداخت شهریه دانشجو صورت می گیرد.

دانشجویان باید به اداره رفاه مراجعه کرده و پس از تهیه فرم دانشگاه پس از بررسی شرایط فرد متقاضی تاییدیه خود را صادر می کند. دانشجو باید با حضور در بانک عامل با معرفی نامه حاضر شود و با سقف حداقل 30 هزار تومان حساب جدید افتتاح کند و در آخر وام خود را از بانک دریافت خواهد کرد.

میزان وام‌های دانشجویی برای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تعداد بیشتری از دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند و تحت پوشش وام شهریه وزارت علوم نیز قرار دارند؛ اما به دلیل حجم زیاد دانشجویان و کمبود منابع صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر وام شهریه وزارت علوم، خود نیز به دانشجویان این دانشگاه وام ارائه می کند. وام شهریه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی، از ترم اول کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شرح زیر است:

وام شهریه کاردانی

دانشجویان کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در 4 نوبت هر ترم مبلغ 5 میلیون ریال (500 هزار تومان) از وام دانشجویی دانشگاه استفاده کنند.

وام شهریه کارشناسی

دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد می توانند در 8 نوبت هر ترم مبلغ 5 میلیون ریال (500 هزار تومان) از وام دانشجویی دانشگاه استفاده کنند.

وام شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد می توانند در 4 ترم هر ترم مبلغ 11٫500٫000 ریال (یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان) وام شهریه بگیرند.

وام شهریه دکترای دانشگاه آزاد

دانشجویان دکترای حرفه ای دانشگاه آزاد می توانند در 8 ترم هر ترم مبلغ 11٫500٫000 ریال (یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان) وام شهریه بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005684

وب گردی

وب گردی