درآمد 35 میلیارد ریالی واحد نجف آباد از طرح های پژوهشی و برون دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: رکورد جذب طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی و صنعتی و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای در این واحد دانشگاهی شکسته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکترامیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه رکورد جذب طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی و صنعتی و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای در واحد نجف آباد شکسته شد، گفت: این واحد دانشگاهی در سال گذشته برای نخستین‌بار در تاریخچه فعالیت خود توانست بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی و صنعتی و ۲۱,۵ درصد درآمد غیرشهریه‌ای به نسبت شهریه دریافتی جذب کند.

وی افزود: در سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و رویکرد جدید مدیریتی ارتباط با صنعت و جامعه از جایگاه ویژه و حساسی برخوردار بوده و فعالیت‌های دانش‌بنیان و پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور سرلوحه اهداف دانشگاه است.

دکتر نقش ادامه داد: واحد دانشگاهی نجف‌آباد به‌عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی در مرکز ایران و یکی از دو واحد جامع با درجه مستقل در کشور و اعتبار بالای داخلی و بین‌المللی با وجود زیرساخت‌ها و توانمندی‌های ویژه و منحصر به فردی مانند بیش از ۱۸۰ آزمایشگاه و کارگاه مجهز، دو مرکز رشد مصوب، ۱۱ مرکز تحقیقاتی متنوع و ... در سال ۹۷ با برنامه‌ریزی جامع و هدفمند توانست با جذب بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی از صنعت دو برابر بودجه پیش‌بینی شده را محقق کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد خاطرنشان کرد: این در حالیست که مجموع درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به ۲۱,۵ درصد از شهریه رسید که هر دو این شاخص‌ها رکوردی در تاریخچه فعالیت این دانشگاه بوده است.

وی افزود: این واحد دانشگاهی فقط در ارائه خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی توانست ۱۲ میلیارد ریال جذب درآمد کند که رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصولات فناورانه و توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به خارج دانشگاه، حمایت از مراکز تحقیقاتی در راستای ارتباط هرچه بیشتر با صنعت و جذب طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی در آینده نیز در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005685

وب گردی

وب گردی