افشاری: نقش‌آفرینی دانشگاه آزاد در حوزه اشتغال با گسترش سراهای نوآوری

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است گسترش سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی می تواند نقش آفرینی بسیار خوبی در حوزه اشتغال‌زایی داشته باشد.

حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و تاثیر‌گذاری این دانشگاه در عرصه علمی و پژوهشی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های ابتدایی تاسیس، توانست رسالت خود را در حوزه مسائل آموزشی به خوبی انجام دهد و بستر را برای کسانی که آرزوی تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی داشتند را فراهم کند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به بسترسازی‌هایی که فراهم شد و زیرساخت‌هایی که در حوزه آموزش در کشور به وجود آمد، دانشگاه آزاد اسلامی توانست بسیاری از استادان را در قالب محققانی تربیت کند که امروز بسیاری از آن در مسائل پژوهشی در حال نقش‌آفرینی هستند.

افشاری ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 132 مرکز است که در آن‌ها بیش از هزار واحد فناور درحال فعالیت هستند؛ توسعه این واحدهای فناور، حاصل فعالیت و پژوهش های متمادی فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد است.

مدیرکل کارآفرینی دانشگاه آزاد تصریح کرد: امروز بسیاری از کارآفرینان موفق در سطح کشور، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند؛ ما به دنبال این هستیم که امسال شبکه کارآفرینان موفق تشکیل شود تا نشان دهیم دانشگاه آزاد اسلامی تا چه حد توانسته است در حوزه اشتغال و رونق تولید تاثیر گذار و نقش‌آفرین باشد.

وی با اشاره به نقش آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه رونق تولید اذعان داشت: واحدهای فناور دانشگاه آزاد می توانند پشتیبان مناسبی برای توسعه صنعت باشند؛ ورود فرآورده‌های این واحد های فناور به صنعت، ارزش افزوده ای را برای محصولات صنعتی ایجاد خواهد کرد.

افشاری طرح پایش را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح چالش‌های صنعت در موضوعات پایان نامه های دانشجویان بررسی می شود که نهایتا حل بسیاری از مشکلات در حوزه صنعت را در پی خواهد داشت؛ در بحث کشاورزی 5 هزار هکتار زمین وجود دارد و لذا نیازمند برنامه ای منسجم در این حوزه هستیم.

مدیرکل کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه کارآفرینی، سراهای نوآوری در هر استان تاسیس خواهد شد تا تمامی زیرساخت ها و امکانات فناوری در دسترس دانشجویان، استادان و پژوهشگران قرار بگیرد؛ علاوه بر ایجاد فضای فیزیکی، آموزش در حوزه مهارت، خلاقیت و مشاوره در این سراهای نوآوری انجام خواهد شد. این سراهای نوآوری می‌توانند نقش آفرینی بسیار خوبی در حوزه اشتغال‌زایی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005686

وب گردی

وب گردی