افتتاح 2 آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاه شیراز

آزمایشگاه‌های «فناوری‌های بین‌رشته‌ای» و «فناوری‌های نوین» دانشگاه شیراز، با حضور دکترعلیرضا افشاریفر، قائم مقام رئیس دانشگاه و دکترسیدمجتبی زبرجد، معاون پژوهش و فناوری، در محل دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه شیراز، رضا اسلاملوئیان، رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز در این خصوص گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر ۲میلیاردریال هزینه شده و تجهیزات تخصصی آن نیز از طریق گرنت استادان تهیه می‌شود.

وی، از افزایش ۱۵ درصدی فضای آزمایشگاهی دانشکده خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این دو آزمایشگاه تحقیقاتی، مساحت آزمایشگاه‌های دانشکده ۱۵۰ مترمربع افزایش یافت.

دکتر اسلاملوئیان اظهار کرد: هم‌اکنون ۸ آزمایشگاه آموزشی و ۱۱ آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشکده فعال است و این دو آزمایشگاه تحقیقاتی هم به آمار اضافه می‌شود و برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در اختیار استادان جوان قرار می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه راه‌اندازی این دو آزمایشگاه با تلاش اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد استادان جوان بتوانند با اجرای طرح‌های پژوهشی و فعالیت در دو آزمایشگاه تحقیقاتی جدید؛ در کرانه‌های علم حرکت کنند و خلاءهای موجود در صنعت را پر کنند.

سیدمجتبی زبرجد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز نیز در این آیین اظهار داشت: دانشگاه تلاش می‌کند تا زمینه مناسبی را برای فعالیت اعضای هیئت علمی بویژه استادان جوان فراهم کند و افتتاح این دو طرح در این راستا بوده است.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از این آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای اجرای طرح‌های پژوهشی، حل مشکلات صنعت و درآمدزایی دانشکده بسیار موثر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز همچنین بر لزوم خرید لوازم آزمایشگاهی این دو آزمایشگاه از تولیدات ملی و شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005695

وب گردی

وب گردی