دانشجویان دانشگاه نیوکاسل 10 واحد روش پژوهش می‌گذرانند

دانشجویان دانشگاه نیوکاسل استرالیا، 10 واحد درسی در حوزه روش پژوهش می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه نیوکاسل استرالیا در ابتدا مقدمه‌‌ای کمی و کیفی بر روش‌شناسی تحقیق در حوزه آموزش و پرورش ارائه می‌دهد. گذراندن این دروس، منجر به تغییر دید دانشجویان با آموزش پژوهش است و بر توسعه مهارت‌های فردی در تنظیم کردن طرح پژوهشی پروپوزال و چگونگی پاسخگویی بر سوالات پژوهش تاکید دارد. همچنین ادبیات مناسب پژوهش و انتخاب روش‌های مناسب برای روش‌های مطالعه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این موارد شامل روش‌های مختلف جمع آوری داده‌های تحقیقاتی (مثل مصاحبه، پرسشنامه و مشاهدات) است.

دانشجویان پس از گذراندن این دروس، چگونگی جستجو برای انتخاب موضوع، تجزیه و تحلیل مقالات پژوهشی، ادبیات نوشتن مقالات و پروپوزال را فرا می‌گیرند. همچنین می‌آموزند که چگونه سوالات تحقیق را فرمول بندی و ارزیابی کنند.

دانشجویان طی این دوره، با روش‌های مختلف جمع‌آوری داده و ابزار‌های مختلف در این زمینه آشنا خواهند شد. همچنین دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه طرح تحقیق خود را به طرح صنعتی توسعه دهند.

روش‌های آموزشی این دروس شامل طیف وسیعی از روش‌ها و طرح‌های پژوهشی است که از جمله آن می‌توان به روش‌ توصیفی، نظر‌سنجی، آزمایشگاهی، شبه آزمایشی، تاریخ زندگی و بیوگرافی، تحقیق موردی، تحقیق بومی و نظریه پایه اشاره کرد.

دانشجویان با گذراندن این دروس تشویق می‌شوند تا پژوهش یا پروژه تحقیقاتی خود را با استفاده از ابزار مربوطه توسعه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005701

وب گردی

وب گردی