دانشگاه آزاد با روی کارآمدن مدیریت جدید به سمت پژوهش محوری حرکت کرده است

  رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد، شاهد هستیم که این دانشگاه از نگاه تئوری به مسائل علمی فاصله گرفته و به سمت پژوهش محوری حرکت کرده است.

حسین نصیرزاده رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامیدر گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با درایت خود، مجموعه ها و نهادهایی را برپا کرد که هرکدامشان پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی اثرات ویژه ای را بر جامعه اسلامی ما داشته اند.

وی افزود: یکی از این نهادهای علمی که ثمره علمی بوده دانشگاه آزاد اسلامی است که اثر گذاری علمی در جامعه دارد؛ این دانشگاه در زمانی تاسیس شد که نیروهای انقلابی با توجه به شرایطی که بر دانشگاه های کشور حاکم بود، برای ادامه تحصیل باید به خارج از کشور می رفتند. همچنین رقابت در تحصیل به گونه ای بود که یکی از بزرگترین آرزوهای جوانان حضور در دانشگاه بود.

نصیرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس در تمامی نقاط کشور، زمینه ساز این شد که فرهنگ کشور به سمت توانمندی و علم آموزی پیش برود؛ و این دانشگاه در طول این چهل سال برکات زیادی را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در رشد علمی کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد؛ پرورش نیروهای مدیریتی شایسته و لایق برای نظام اسلامی از دیگر دستاوردهای این دانشگاه محسوب می شود به طوری که امروز اغلب مدیران کشور فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

نصیرزاده با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در کشور فرهنگ سازی کند اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه اجتماعی و بستری برای ارتباط با مردم در تمامی نقاط کشور است؛ این دانشگاه به وسیله واحدهای دانشگاهی خود در سراسر کشور، توانسته است به شبکه ای فرهنگی و اثرگذار تبدیل شود.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد، شاهد هستیم که این دانشگاه از نگاه تئوری به مسائل علمی فاصله گرفته و به سمت پژوهش محوری حرکت کرده است تا بتواند با شناسایی مشکلات جامعه، در صدد حل آن ها برآید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005734

وب گردی

وب گردی