تولد کارآفرینان باتفاهم دانشگاه آزاد اسلامی واتاق بازرگانی اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان گفتمانی را آغازکرده که ماحصل آن تولد نهادهای جدیدی باکارآفرینان دانشمند و فناوران پژوهشگر باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکترمحمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امضای تفاهم‌نامه پژوهش و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، حرکتی در راستای گره خوردن آموزش، پژوهش، صنعت و تجارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه سالها مسیر خود را طی کرده و فاصله‌ای ناخواسته بین دانشگاه و دیگر نهادها به وجود آمده است، تأکید کرد: علیرغم اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه به نهادهای دیگر راه یافته‌اند، اما هیچ‌گاه همکاری سیستماتیک بین دانشگاه و دیگر نهادها شکل نگرفته است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که دانشگاه‌ها باید مسائل خود را از جامعه گرفته و در راستای حل آنها بکوشند. از این رو امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان، منجر به ایجاد فضای تعاملی و تبادلی دوطرفه خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان از امروز گفتمانی را آغاز می‌کنند که ماحصل آن تولد نهادهای جدیدی است که در درون خود کارآفرینان دانشمند و فناوران پژوهشگر داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های علیه ایران، فناوری این کشور را نشانه گرفته است، گفت: اگر علم به کار گرفته نشود، دشمنان قادر به تحریم فناوری ایران خواهند بود، اما امروز می‌بینیم که با بکارگیری علم و فناوری، تحریم‌ها ما را مستحکم‌تر کرده است.

دکتر طهرانچی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران اتاق بازرگانی استان اصفهان که در سفر اخیر رئیس دانشگاه به این استان، صورت گرفت، اظهار کرد: در جلسه اخیر با مدیران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان خوشبختانه با نگاه علمی این مدیران به مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه، تبادل نظر و تعاملات بیشتر در دستورکار این دو نهاد قرار گرفت.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند به عنوان الگو برای سایر استان‌ها نیز مطرح شود، گفت: استان اصفهان همواره به عنوان الگو و پیشرو مطرح بوده و دارای مردان بزرگی در عرصه‌های هنر، صنعت و تجارت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این تفاهم‌نامه به تجربه موفقی در این زمینه بیانجامد، این تجربه موفق را به دیگر استان‌ها گسترش خواهیم داد. دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود، حرکت‌های جدی و مثبت خود را از اصفهان شروع کرده و این تفاهم‌نامه یکی از همین موارد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: امضای این تفاهم‌نامه، بسترساز حرکت رو به جلو در ارتباط بیشتر علم و صنعت و تجارت باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005752

وب گردی

وب گردی