نجات دو جوان  پشیمان از قصاص/ هر دو خانواده  اهل بم  رضایت دادند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: دو خانواده نیکوکار بمی با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص، به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ضیاالدینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: دو خانواده نیکوکار بمی با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص، به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند.

وی در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت زندان بم گفت: پس از تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه زندان بم و همچنین با رایزنی مسئولان شهرستان و ورود هیات ورزش‌های پهلوانی به موضوع و همچنین ایثار و گذشت خانواده‌های اولیای دم خوشبختانه به این دو جوان که مرتکب قتل عمد شده بودند حیات دوباره‌ای داده شد.

وی افزود:با توجه به اظهار پشیمانی این دو محکوم و تایید حسن خلق و رفتار آن‌ها از سوی زندان بم و همچنین هر دو محکوم فاقد سابقه کیفری بوده اند زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص این دو جوان فراهم شد.

ضیاالدینی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه و در راستای سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۱۴ درصدی ورودی به زندان بم نیز هستیم.


وی با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان بم دارای جرائم مواد مخدر هستند گفت:جرائم مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص، محکومیت‌های مالی و سایر جرائم در صدر جرائمی هستند که زندانیان مرتکب شده اند.


وی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد افرادی که در زندان در حال تحمل حبس هستند فاقد سابقه کیفری هستند، عنوان کرد: تنها ۳ درصد زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی و ۲۰ درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.

دادستان بم اعلام کرد: گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال با ۲۸ درصد بیشترین حجم زندانیان و گروه سنی بالای ۶۰ سال با یک درصد کمترین میزان را از لحاظ عددی به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005753

وب گردی

وب گردی