دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه گام برمی‌دارد

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران، همسو با جامعه و برای رفع نیازهای آن حرکت می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی در آیین افتتاح موزه جدید دانشگاه تهران که صبح امروز با حضور مسئولان این دانشگاه‌ و شهرداری منطقه 12 در باغ موزه نگارستان برگزار شد، گفت: امروز شاهد یک رویداد بزرگ در تاریخ دانشگاه تهران هستیم چرا که یکی از اهداف دانشگاه ارتباط با جامعه است.

وی ادامه داد: میراث تاریخی و فرهنگی سرمایه بزرگی است که حفظ آن نیازمند کمک جامعه است. اینکه غلا‌معلی ملول به عنوان خیّر، دانشگاه تهران را انتخاب کرده مایه افتخار است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران تا به امروز از پشتیبانی‌های مهندس ملول بهره‌های بسیاری برده است، و امروز هم این برنامه به جامعه پیام خود را می‌رساند که دانشگاه در جهت و همسو با جامعه حرکت می‌کند.

نیلی اضافه کرد: در واقع تفکر کار خیر و فعالیت‌های خیریه هم برای جامعه دانشگاهی و هم برای مردم ارزشمند است به طوری که امروزه باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران در سطح ملی و منطقه‌ای شناخته شده است.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: این دانشگاه جدای اینکه در حوزه آموزش عالی فعالیت دارد در بخش‌های هنر، تاریخ، فرهنگ و ادبیات کشور هم فعالیت می‌کند.

مجید سرسنگی نیز در ادامه این مراسم گفت: در ایام هفته میراث فرهنگی قرار داریم و باید به این روز نگاه ویژه‌ای انجام گیرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از غلامعلی ملول، یکی از خیّران دانشگاهی برای حضور در این جلسه افزود: ملول فرش‌ها و بخشی از نقره‌جات گرانبهای خود را به دانشگاه تهران اهدا کرد که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

سرسنگی بیان کرد: ملول از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران است که از دوران دانشجویی خود نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داشته است.

وی یادآور شد: امیدواریم سالیان سال دانشجویان و اساتید از این موزه‌ها بازدید و استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005772

وب گردی

وب گردی