دریافت وجه اضافی توسط مدارس دولتی مجاز نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم مؤسسین مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی کشور، مردم را همراهی کنند و از دریافت هرگونه وجهی خارج از آنچه مصوب شده امتناع کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور بطحایی وزیر آموزش و پرورش، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی و علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی در سالن شهید حججی برگزار شد.

زینی‌وند در این مراسم گفت: تیم‌های نظارتی ویژه در مناطق یک تا ۶ مستقر کرده و برای مناطق ۷ تا ۱۲ نیز روزهایی را مشخص و اطلاع‌رسانی کردیم تا در این روزها ما پاسخگوی مردم هستیم. همچنین روزانه پنج تیم از مدارس غیردولتی تهران بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: این دو سامانه که امروز افتتاح شد در راستای تقویت و شفاف‌سازی مدارس عیردولتی است. همچنین از چهار طریق، شهریه مدارس اطلاع‌رسانی خواهد شد. در پورتال سازمان مدارس غیردولتی، نرم‌افزار موبایلی استعلام میزان شهریه هم همین کار را انجام خواهد داد. از طریق پوسترهایی که الزام کردیم در هر مدرسه نصب شود. همچنین امسال سامانه مشارکت‌ها و «سناد» لینک شدند و اطلاعات ثبت می‌شود. قرارداد هم که میزان شهریه را مشخص می‌کند در این سامانه درج خواهد شد و پیامکی هنگام ثبت‌نام به اولیای دانش آموزان ارسال می‌شود تا میزان شهریه هم مشخص و اطلاع رسانی شود.

سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: این دو سامانه مسیری برای صیانت از حق مردم است. از همکارانم در مدارس غیردولتی تشکر می‌کنم که با وجود سختی‌های مالی دوشادوش ما هستند. آنها درک درستی ار موقعیت معیشتی مردم دارند و مسائل مالی مردم را درک و همکاری می کنند.

وی عنوان کرد: مدارس غیردولتی منشأ خیر و برکت در آموزش و پرورش بودند. امروز دو سامانه‌ای که می‌تواند آسایش خانواده‌ها را فراهم کند رونمایی شد. سامانه ثبت شکایت مردمی امکان ثبت شکایت در زمینه‌های مختلف را فراهم کرده و بنا به وعده‌ای که داده شده، این شکایت باید ظرف ۱۰ روز رسیدگی و پیامک خدمت مردم ارسال شود.

بطحائی تصریح کرد: سامانه دیگری که برای افرادی که امکان دسترسی به نرم افزارها و سخت افزار را ندادند، سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای تهران و برای شهرستان‌ها با یک ۰۲۱ ابتدای آن است. شخصاً کنترل می‌کنم که این سامانه‌ها دقیق کار کند و پیامک‌ها ارسال شود که شکایت ثبت شده یا پاسخ شما آماده است.

وی در خصوص شهریه ادامه داد: شهریه‌ای که برای مدارس غیردولتی تعیین شده باید اطلاع رسانی دقیق شود و این نکته مورد تأکید بنده و شورای نطارت است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در همه مدارس غیردولتی باید هزینه‌ها و شهریه‌ها ثبت شده باشد تا وقتی خانواده‌ها وارد مدرسه شدند، بتوانند آن را ببینند. امیدوارم مؤسسین مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی کشور، مردم را همراهی کنند و از دریافت هرگونه وجهی خارج از آنچه مصوب شده امتناع کنند. حتی اگر با دلایل موجه می‌خواهند بیش از شهریه و هزینه‌های تعریف شده وجهی را دریافت کنند این کار مجاز نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005788

وب گردی

وب گردی