نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری «مراقبت و سالمندی» برگزار می‌شود

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری «مراقبت و سالمندی» خبر داد و گفت: این رویداد فرصتی برای ورود فناوری به این حوزه فراهم می‌کند تا شاهد رونق و ارتقاء فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر بیان کرد: نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری «مراقبت و سالمندی» در خرداد ماه سال جاری توسط سازمان نظام پرستاری ایران، دانشگاه پیام نور و شتابدهنده ابر زندگی و با حمایت این ستاد برگزار می شود. برگزاری این رویداد فرصتی برای تولید و طراحی وبسایت، نرم افزار، بازی های رایانه ای، اپلیکیشن و سامانه های هوشمند در این حوزه را فراهم می کند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سالمندی فعال، پویا و موفق، بررسی وضعیت سلامت سالمندان، مرزش و تحرک سالمندان، خدمات در منزل ویژه سالمندان و سالمند و مدیریت مراقبت را از محورهای این رویداد دانست.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره ضرورت برگزاری این رویداد گفت: آمارها نشان می دهد جمعیت سالمندی در ایران با شیبی تند در حال افزایش است پس باید برای آن برنامه ریزی داشت. البته سالخوردگی به عنوان یک مسئله مهم در دنیا مطرح است. اما با کمک فناوری می توان این دوره زندگی را نیز به خوبی پشت سر گذاشت. پس برگزاری این رویداد گامی برای کمک به سالمندان است.

نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری «مراقبت و سالمندی» از سوی سازمان نظام پرستاری ایران دانشگاه پیام نور و شتابدهنده ابر زندگی و با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 23 و 24 خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

کد خبر: 1005800

وب گردی

وب گردی