صندوق پژوهشی استانی در واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه برای توسعه دانشگاه، پژوهش را باید در راس امور امور قرار داد، از تشکیل صندوق پژوهشی استانی برای کمک به انجام طرح‌های پژوهشی استادانی که واحد‌شان توان مالی لازم را ندارند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از سوادکوه، دکتر حسین منصوریان سرخگریه در نشست تخصصی با هیات رئیسه، مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه که در سالن کنفرانس شهید روح‌الله عمادی واحد برگزار شد، با بیان اینکه با استانی شدن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و انسجام در پرداخت‌های مالی، مشکلات مالی واحدها مرتفع خواهد شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم و برای مردم است و خواستار ثبت نام دانشجویان با دریافت اسناد مالی برای رفع مشکلات آنان شد.

وی مهمترین راهکار حل مشکلات مالی واحدهای دانشگاهی را استانداردسازی و ارتقاء مرتبه علمی استادان برای اخذ رشته‌های تحصیلات تکمیلی با اولویت میان رشته‌ای عنوان کرد، افزود: با استانی شدن دانشگاه، امکان جابه‌جایی رشته‌های راکد در بین واحدهای دانشگاهی سطح استان وجود دارد که باعث افزایش جذب دانشجو خواهد شد.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران درحوزه آموزشی خواستار اصلاح تعداد مشخصه‌های درسی ارائه شده و ادغام کلاس‌های درسی برای افزایش تراکم در هر نیمسال تحصیلی شد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با اقدام مناسب توانست تراکم کلاسی را از 6 نفر در نیمسال گذشته به 10 نفر در نیمسال جاری افزایش دهد.

در ادامه منصوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه برای توسعه دانشگاه، پژوهش را باید در راس امور امور قرار داد، از تشکیل صندوق پژوهشی استانی برای کمک به انجام طرح‌های پژوهشی استادانی که واحد‌شان توان مالی لازم را ندارند، خبر داد.

منصوریان با توجه به درخواست سرپرست واحد سوادکوه مبنی بر احیاء صندوق پس‌انداز واحد برای امکان پرداخت وام به همکاران، قول مساعد احیاء حداقلی این حساب را داد.

در ادامه داریوش خادمی شورمستی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه نیز با تبریک ماه مبارک رمضان و خیرمقدم به دکتر منصوریان، گزارشی از اقدامات آموزشی پژوهشی، دانشجویی فرهنگی و وضعیت مالی واحد ارائه کرد، عنوان کرد: با انجام طرح تعاون استادان در سطح استان مشکل ساعت موظف تدریس استادان مرتفع خواهد شد.

خادمی شورمستی با بیان ظرفیت‌های گردشگری منطقه سوادکوه در جذب توریسم و با توجه به امکانات مناسب واحد سوادکوه و انجام طرح پایلوت مهمانسرای اسپهبد خورشید در واحد متبوعش، افزود: با توجه به استقبال گردشگران و موفقیت پروژه اسپهبد خورشید خواستار الحاق سلف سرویس دانشگاه به مهمانسرا و نیز تبدیل خوابگاه قدیم واحد به مجتمع گردشگری شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005810

وب گردی

وب گردی