بیش از 52 درصد بافت فرسوده مرکز پایتخت نوسازی شد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مناسب‌سازی خیابان‌های شهر و معابر عمومی رویکرد جدی مدیریت شهری در برنامه 5 ساله سوم است و با پرداختن به حوزه قلمرو‌های عمومی و باز‌پس‌گیری معابر از خودروها و تبدیل به معابر انسان‌محور برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد سالاری در بازدید از منطقه 11 اقداماتی که ارتقای هویت محله را رقم بزند؛ ارزشمند دانست و با تأکید بر حفظ جداره ها و بناهای تاریخی به تشریح برنامه های مدیریت شهری در 5 ساله سوم پرداخت و گفت: طرح خیابان کامل طرح مناسبی است که شورا از آن حمایت می کند.

وی با اشاره به این که مقرر است در هر منطقه چندین خیابان کامل وجود داشته باشد؛ افزود: بسته های تشویقی نهادهای نوسازی در هدفمند کردن بهسازی و رویکرد مشارکتی ارزشمند است.

این عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت: در بحث مهمانپذیرها از سوی سازمان نوسازی نسبت به باززنده‌سازی پیش برده شود که می تواند به فضاهای عمومی شهر کمک کند.

سالاری بسته های تشویقی نهادهای نوسازی را در هدفمند کردن بهسازی با رویکرد مشارکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد نسبت به وظایف خود پیشگام بوده است.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در نشست با محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهران ضمن تشریح ویژگی های شاخص این منطقه از جمله 375هکتار بافت فرسوده ، وجود بیش از 20 صنف تجاری گفت: بیش از 52 درصد از بافت فرسوده منطقه 11 نوسازی شده است و تقاضای ما در پهنه R251 و امکان کمک به نوسازی این پهنه است.

احیای لبه های تاریخی خیابان شوش در محدوده بافت تاریخی ، عقب نشینی 3 متری در خیابان ولی عصر (عج)حد فاصل میدان راه آهن تا خیابان انقلاب و 3 متر رواق که به عنوان فضای مکث در نظر گرفته شده از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه 11 درخواست مساعدت از سوی شورای شهر تهران را داشت.

آبادیان ادامه داد: وجود ساختمان های تجاری نا ایمن از جمله پلاسکو و آلومینیوم ( با قریب به 650 واحد تجاری ) که بزرگ‌ترین باکس ساختمان انبوه شهر تهران در دوران پهلوی دوم در منطقه11 و 12 ساخته شده است.

وی با یاد آوری این که در ایمن سازی این ساختمان ها تجربیات خوبی به دست آورده ایم؛ در خصوص ایمن سازی ساختمان آلومینیوم با همکاری بنیاد ، سازمان آتش نشانی ، دادستانی منطقه 11 اشاره کرد و گفت: تمام سیم کشی های برق ، سیستم آسانسور ، مشاعات و ... ایمن سازی شدند و نیروهای ثابت آتش نشانی نیز در این ساختکان ها مستقر شدند.

شهردار منطقه 11 در ادامه به ساختمان نا ایمن 201 اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان مدیریت بحران شهر تهران مبنی بر عدم ایمنی ساختمان 19 طبقه ، علی رغم حضور 300 نفر ذی‌نفع ، ساختمان تخلیه شد و از طبقات منفی 4 تا 19 دیوار برشی کار شد که طی چند روز آینده بهره‌برداری خواهد شد.

آبادیان همچنین در خصوص ساختمان ناایمن دراکولا گفت: این ساختمان با 52 واحد تجاری تخلیه شده و در حال بازسازی است و ایمن سازی بازار شانزه لیزه با 650 واحد تجاری به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین به اتفاقات خوبی که در محدوده این منطقه افتاده است اشاره کرد و ادامه داد: ما در نوسازی در شهر تهران چزو مناطق اول تهران هسیم و همچنین این منطقه دارای 14ایستگاه مترو در حوزه سکونت و کسب و کار است که می توان گفت در هر یک کیلومتر مربع یک ایستگاه مترو داریم.

آبادیان ضمن بیان اقدامات انجام شده در ایستگاه راه آهن طی 2 سال گذشته خاطر نشان کرد: میدان راه آهن به عنوان تنها دروازه ریلی شهر تهران با پیگیری های مدیریت شهری و حمایت های مردم محلی در حوزه پیرایش و محوطه سازی اتفاق افتاد.

در ادامه شهردار منطقه 11 به تشریح برنامه های پیش رو پرداخت و گفت: در پهنه رودکی که با رویکرد موسیقی و هنرهای نمایشی بیش از 35 هکتار در دست اجراست که فاز مطالعات در سال گذشته انجام شد و امسال پیاده راه شهریار اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در نظر داریم 2 گذر شهریار و نوفل لوشاتو را را پیاده راه کنیم که در این گذرها بیش از 120 ملک دارای ارزش داریم و در حال ثبت آن ها هستیم.

آبادیان با اشاره به این که 2000 صندلی تئاتر در بخش خصوصی اضافه شده است ؛ گفت: تئاترهای نوفل لوشاتو ، باران ، شهرزاد ،مهرگان ، مسقل و تعدادی گالری و کافه در پهنه رودکی راه افتاده است.

او مرمت جداره های تاریخی در خیابان و میدان وحدت اسلامی با همکاری سازمان زیبا سازی شهر تهران را از دیگر برنامه های آتی این منطقه بر شمرد و افزود: مرمت ضلع غرب انجام شده و امسال ضلع شرق در بازاچه طرخانی را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005815

وب گردی

وب گردی