آخرین یافته‌های حوزه علوم اعصاب در پژوهش‌سراهای تهران معرفی شد

دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان پژوهش‌سراهای مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تهران برگزار شد تا با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آخرین دستاوردهای این حوزه ارائه شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، برگزاری سخنرانی با حضور اساتید برجسته یکی از اقداماتی است که می تواند در مسیر ترویج حوزه های نوپا و جدید موثر باشد. علوم شناختی نیز در حال حاضر دانشی است که عده ای از مردم با آن آشنایی ندارند. همچنین ترویج این رشته میان دانش آموزان و دانشجویان نیز می تواند گامی در مسیر پیشرفت این حوزه در کشور باشد.

در همین راستا ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برپایی کارگاه های آموزشی و سخنرانی ها در این حوزه حمایت می کند. به تازگی نیز برای مدیران و کارشناسان پژوهش سراهای آموزش و پرورش به همت کلینیک مغز و شناخت و با حمایت ستاد مجموعه ای از کارگاه ها و سخنرانی های آموزشی برگزار شد. این اقدام با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم اعصاب و حوزه های علوم شناختی انجام شد.

ترویج و گسترش دانش علوم شناختی در مدارس و پژوهش‌سراها

همچنین در این دوره های آموزشی مدیران و کارشناسانی از پژوهش سراهای مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تهران با تدریس و مربیگری اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه‌ علوم اعصاب با آخرین اطلاعات و یافته های علمی و تخصصی در حوزه های علوم شناختی و اعصاب شناختی آشنا شدند.

اساتید و پژوهشگران در این نشست های آموزشی مباحثی همچون علوم شناختی و پیشرفت‌های این رشته علمی‌ در ایران و جهان، ساختمان و عملکرد سیستم عصبی انسان،روش‌های تصویربرداری و تحریک سیستم عصبی، علم ذهن،‌ مغز و تربیت، بیماری‌های مغز و اعصاب و روان و روش‌های ارتقای توانایی‌های مغز را تشریح کردند.

کد خبر: 1005842

وب گردی

وب گردی