سخنان بی‌علم نوآوری را تهدید می‌کند

امام جمعه موقت تهران در دانشگاه شهید بهشتی گفت: انسان عاقل و عالم در حال نوآوری است و چیزی که نوآوری را تهدید می‌کند سخن بی علم است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجتماع بزرگ استادان دانشگاه‌های تهران با سخنرانی سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و حجت‌الاسلاممحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ابوترابی فر در این نشست ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت گفت: امیدوارم همگان با آراستگی عمل و علم الهام‌بخش برای جامعه باشید. اساتید جایگاه معرفتی در بین مردم دارند.

وی بااشاره به روایتی از امام هفتم(ع) خطاب به یک بسیجی و چهره آراسته به علم هست، گفت: حجت باطنی عقل، اندیشه و فکر است. وجه تمایز انسان از سایر پدیده و جوامع علم و عقل است. عقل انسان در معرض آسیب است. عقل و نفس همیشه در جدل است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: عقل پروده شده با معرف بسبار عالی است زیرا جا برای حکمرانی نفس نیست. انسانی که از عقل بی‌بهره باشد مانند یک مرده متحرک یا حیوان است.

ابوترایی اضافه کرد: خوشا به جامعه‌ای که اندیشه و فکر آن را اداره کند نه آرزوهای بی‌پایه و اساس.

امام جمعه تهران تصریح کرد: انسان عاقل و عالم در حال نوآوری است و چیزی که نوآوری را تهدید می‌کند سخن بی علم است.

وی افزود: یکی از راه‌های آمرزیده شدن گناهان پناه بردن به علم و دوری از سخن گزاف گفتن است. سخن بی‌فایده نتیجه‌ای جز باز ماندن از حکمت ندارد.

ابوترابی با تاکید بر کنترل زبان گفت: یکی از فواید روزه‌داری کنترل زبان و گفتار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005853

وب گردی

وب گردی