اقدام وزارت اقتصاد در دعوت از مشاوران خارجی برای اصلاح ساختار بودجه

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا وزارت اقتصاد برای اصلاح ساختار بودجه، به جای استفاده از توان بومی از مشاوران صندوق بین‌المللی پول دعوت کرده با حضور در ایران در این رابطه به کشور ما مشاوره بدهند.

به گزارش ایسکانیوز ، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اخیرا صندوق بین‌المللی پول برای موضوع مشاوره در خصوص خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه‌نویسی بنا به دعوت وزارت اقتصاد 4 مشاور را به ایران فرستاده است و این 4 مشاور دو هفته در ایران به سر می‌بردند.

وی با بیان اینکه مشاوران صندوق بین‌المللی پول برای اصلاح ساختار بودجه کشور دو هفته در ایران به سر می‌بردند، افزود: ما تجربه بسیار ناگواری را داریم که در ذهن تاریخی ما مانده است. ما بعد از جنگ تحمیلی شاهد مشاوره‌های بین‌المللی از این طریق بوده‌ایم که همه آمدند داخل کشور و متاسفانه به بهانه‌ها و پوزیشن‌های بین‌المللی جز اینکه جاسوس بودند و تجویزهایشان مشکل‌گشایی برای کشور ما نبوده است، کاری نکردند. این افراد از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی به ویژه سیا، سازماندهی و خط‌دهی می‌شوند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اخیرا هم تجربه بسیار تلخی بعد از برجام داریم که مکان‌های مهم ما را به بهانه‌های سرمایه‌گذاری برای کار کارشناسی، تکنولوژی به روز دنیا تا دور افتاده‌‌ترین نقاط کشور را بازدید و اطلاعات را جمع‌آوری کرده و الان در تحریم می‌دانند که نقاط قوت و ضعف ما چیست و از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: سؤال ما در رابطه با دعوت از مشاوران صندوق بین‌المللی پول از وزیر اقتصاد این است که آیا وزیر مگر شما نبودید سیستم الکترونیکی کردن مالیات کشور را به شرکت فرانسوی دادید و صدها میلیارد تومان هم برای این کار هزینه کردید و بعد هم این نرم‌افزار را کنار گذاشتید و این نرم‌افزار کارایی برای ما نداشت که در جریان موضوع اسناد و اطلاعات ما رفت و مسائل مهم و سری و محرمانه نظام رفت و پول بیت‌المال هم رفت و الان هم این نرم‌افزار برای کشور ما جواب نمی‌دهد چون بومی نیست.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزارت اقتصاد و دارایی بار دیگر اشتباه خود را تکرار کرده و با دعوت از تیم 4 نفره صندوق بین‌المللی پول به بیراهه می‌رود. ما باید برای اصلاح ساختار بودجه و عمل به خواسته رهبری از نیروهای بومی و جوان،‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، اساتید دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

منبع : فارس

کد خبر: 1005861

وب گردی

وب گردی