دانشگاه آزاد اسلامی می ‌تواند در حوزه فناوری و نوآوری پیشرو باشد

معاون جدید تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ می ‌تواند در حوزه فناوری و نوآوری پیشرو باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین همایش سراسری شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری استان‌ها با محوریت «شیوه‌‌نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری» به صورت ویدئو کنفرانس با حضور بهروز طهماسب کاظمی مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون جدید تحقیقات، فناوری و نوآوری، رؤسای استان‌ها و دبیران و اعضای شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری استان‌ها برگزار شد.

طهماسب کاظمی با اشاره به تدوین ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با تدبیر دکتر طهرانچی و تصویب هیأت امنای دانشگاه مقرر شد که در ساختار جدید به علت گستردگی موضوعات حوزه پژوهش و فناوری دو معاونت مجزا با عنوان «معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری» و «معاونت پژوهشگاه مرکزی و شبکه آزمایشگاهی» در این حوزه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بزرگی از جمله 170 هزار تجهیزات آزمایشگاهی است که نیاز به مدیریت دقیق و با بهره‌وری بالا دارد، افزود: پس از مباحث کارشناسی مقرر شد فعالیت های مربوط به بخشهای زیرساختی پژوهشی چون کتابخانه‌ها، امکانات زیرساختی تولید علم مانند نشریات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در معاونت پژوهشگاه مرکزی و شبکه آزمایشگاهی پیگیری شود.

طهماسب کاظمی افزود: همچنین مبحث مربوط به هدایت نخبگان با مأموریت‌های جدید به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان محول شده است.

وی تأکید کرد: تمام مباحث مربوط به حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری انجام خواهد شد.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند دکتر نگاهداری، گفت: در چند ماه اخیر ایشان علیرغم گستردگی کار، مسئولیت هر دو حوزه «تحقیقات، فناوری و نوآوری» و «پژوهشگاه مرکزی و شبکه آزمایشگاهی» را عهده دار بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل لازم دکتر دهقانی که دانشیار دانشگاه صنعتی شریف و دارای سوابق بسیار برجسته ای در حوزه نوآوری است، مسئولیت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری را پذیرفتند و امروز جای بسیار خوشحالی است که دو دانشمند برجسته توانمند و با سابقه مدیریتی بسیار خوب در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند که نویدبخش روزهای درخشان برای دانشگاه است.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه حوزه زیرساخت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به فعالیت مستمر دارد، گفت: کار در این حوزه به واسطه اینکه یک سازمان با مأموریت جدید ایجاد شده، نیازمند توجه جدی است. امیدوارم با همکاری تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک شاهد افتخارات بسیار بزرگی باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی می ‌تواند در حوزه فناوری و نوآوری پیشرو باشد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون جدید تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه افتخار می‌کنم که در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خواهم کرد، گفت: با تجربه 18 ساله در حوزه صنعت، فناوری و نوآوری تأکید دارم که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ می ‌تواند پیشرو در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ گستردگی مانند یک دولت است، گفت: به لحاظ وسعت این مجموعه، تأثیرات این دانشگاه می تواند به اندازه یک دولت مهم باشد. این دانشگاه در تمام کشور پایگاه و دانشجو داشته و همه مردم به نحوی با این دانشگاه در ارتباط هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با وجود زیرساخت‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر ظرفیت ها یک سرمایه بسیار بزرگ است، گفت: این سرمایه عظیم می تواند یک تحول بزرگ در حوزه دانشگاه فناور ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی یک حرکت بزرگ و تحول جدی آغاز کرده تا برای کشور سرمنشاء خیر و برکت باشد.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کشور ما یک کشور ثروتمند است، گفت: ثروت اصلی کشور نفت و منابع طبیعی نیست، بلکه مشکلات و مسائلی است که اگر از نگاه دانشی و فناوری به آنها توجه شود، می تواند به یک کسب و کار دانش بنیان تبدیل شوند. در واقع با یک نگاه کوتاه به اطراف هزاران فرصت اقتصاد دانش بنیانی مطرح می شود که می تواند منشاء تحول باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای اساتید توانمند و دانشجویان قوی است، گفت: این دانشگاه به واسطه مشخصه های خاصی که دارد، دانشجویان آن موفق و علاقه مند به کار هستند. ما باید با به کارگیری این سرمایه بزرگ و با کمک واحدهای دانشگاهی یک تحول آفرینی انجام دهیم که بتواند تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی را در اقتصاد تک تک مردمی که با این دانشگاه ارتباط دارند، نشان دهد.

دهقانی فیروزآبادی در پایان تأکید کرد: بدون شک ابلاغ «شیوه‌ نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری» گام اول و محکمی برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و خودکفایی در دانشگاه است.

در ادامه جلسه دکتر پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی مفصل از چگونگی اجرای «شیوه نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری» توسط واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

همچنین رؤسای واحدها و اعضای شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری استان‌ها به ارائه نظرات، پیشنهادات و سؤال های خود در خصوص شیوه نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری از طریق ویدئو کنفرانس پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005863

وب گردی

وب گردی