خانواده محمد برای اهدای عضو فرزندشان چه شرطی گذاشتند؟

ابراهیم انصاری برادر بزرگتر محمد انصاری جوان ۲۹ ساله اهل شهرستان نکا منطقه هزار جریب روستای ملاخیل گفت: برادرم در یک خانواده فقیر به دنیا آمد، مادرم از کودکی ما را بیمه حضرت ابوالفضل ‌‌(ع) کرد و می‌گفت به خاطر فقر و سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه می‌شوید نگران نباشید.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم انصاری افزود: در بیستم مهرماه سال گذشته برادرم به علت فشار خون بالا به‌طور ناگهانی دچار سکته مغزی شد، بلافاصله او را به بیمارستان امام خمینی ‌(ره‌) بهشهر منتقل کردیم و متاسفانه تشخیص پزشکان مرگ مغزی بود.

برادر محمد انصاری با بغض ادامه داد: تنها یک سال از فوت ناگهانی پدرم می‌گذشت که ما با قرار گرفتن محمد در این وضعیت مواجه شدیم، توانی برایمان نمانده بود و پزشکان ابراز ناامیدی کردند، پنج روز صبر کردیم اما برادرم همچنان در کما بود. در این مدت به یاد حرف‌های محمد افتادم که می‌گفت فقیر دلش برای فقیر می‌سوزد، برادرم مداح بود و صدای خوبی داشت، با اهل خانواده تصمیم گرفتیم در راه ابوالفضل عباس (ع) دستی از کسی بگیریم و از جسم محمد بگذریم و بگذاریم برادرم به دیگران زندگی ببخشد.

وی ادامه داد: او کارت اهدای عضو نداشت ولی بسیار مهربان، ساده و دلسوز بود، همسرش باردار بود ولی 6 ماه بعد از فوت محمد جنین در شکم مادر فوت کرد.

بالاخره تصمیم به اهدای عضو گرفته شد؛ پیکر برادرم را با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی ‌‌‌(ره) تهران منتقل کردیم، معاینات اولیه صورت گرفت و 16 عضو از محمد برای پیوند به بیماران اهدا شد.

شرط خانواده ما برای اهدای عضو این بود که اعضای برادرم به صورت رایگان فقط به بیماران فقیر و نیازمند اهدا شود، این در حالی بود که خانواده ما از نظر اقتصادی بسیار ضعیف هستند

برادر محمد تصریح کرد: شرط خانواده ما برای اهدای عضو این بود که اعضای برادرم به صورت رایگان فقط به بیماران فقیر و نیازمند اهدا شود، این در حالی بود که خانواده ما از نظر اقتصادی بسیار ضعیف هستند.

ابراهیم انصاری گفت: با اینکه چند ماهی از فوت برادرم می‌گذرد ولی احساس می‌کنم برادرم زنده است، قلبش می‌تپد و در جایی سرگرم زندگی است.

وی افزود: اهدای عضو فردی از اعضای خانواده به‌معنای واقعی یعنی اهدای عضوی از همه افراد آن خانواده، وچه بخشنده‌اند کسانی که این سعادت نصیب‌شان شده و می‌توانند به هم‌نوعان خود زندگی ببخشند.

در پایان چه بخشندگی زیبایی است که اهدای اعضای یک نفر به چندین نفر فرصت زندگی بخشیده و خانواده‌هایشان فرصتی برای دوباره در کنارهم بودن داشته باشند، اشک نریزند و امیدشان ناامید نشود، چه خوب است نوع دوستی را بیاموزیم و در هر شرایطی خودمان را جای دیگران قرار دهیم.

اهدای عضو یعنی اهدای زندگی، لبخند، فرصت و به یادگار گذاشتن نامی نیکو که می‌تواند تمثال قیمتی و الگوی همگان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005867

وب گردی

وب گردی