واکنش فعالین توئیتر به عدم افزایش حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

فعالین دانشجویی توئیتر اعتراض خود را نسبت به عدم افزایش حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزارت آموزش و پرورش بر خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی تصمیم به عدم افزایش حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گرفت که این اقدام موجب نارضایتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شد.

در تازه ترین وکنش ها نسبت به این اقدام وزارت آموزش و پرورش، فعالین دانشجویی توئیتر با به کار بردن هشتگ های #حقوق_پوشالی و #دانشگاه_فرهنگیان اعتراض خود را اعلام کردند.

در ادامه گزیده ای از این واکنش ها را مرور خواهیم کرد.

محمد زادمهر، دبیر واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در توئیتی نوشت: در وصف سختی های ‎دانشگاه فرهنگیان بسیار گفته‌ام. نمیدانم چرا سهوا یا عمدا نارضایتی را در دانشجو معلمان با اقداماتی ازجمله عدم اختصاص ۴۰۰ هزارتومان، سربازی، موارد آموزشی افزایش می‌دهند.

مسئولین با اقدامات غلط از همین ابتدای کار انگیزه معلمان تازه نفس را از بین می‌برند.

همچنین محمد رضا محمدی، عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نوشت: با حقوق یه ماه امثال صفدر حسینی و حسین فریدون میشه حقوق کل دانشجوهای ‎فرهنگیان و افزایش داد.

کاربری به نام سجاد عصار نوشت: آیا اسفناک نیست که ‎دانشجو معلمان به عنوان کارمندان دولت از ابتدایی ترین حقوق قانونی خود برخوردار نباشند؟

کاربر دیگری به نام محمد حسینی پور با اشاره به تأثیر تصمیمات اخیر بر انگیزه دانشجو، معلم ها نوشت: بعد از اتفاقات اخیر در دانشگاه فرهنگیان و حقی که از دانشجو معلمان ضایع شده است، آیا واقعا انگیزه ای بین دانشجویان برای درس خواندن و افزایش علم می ماند؟

مجتبی صمدی، یکی از دانشجو معلم های عضو جامعه اسلامی دانشجویان، ضمن اشاره به خلاف قانون بودن اقدام وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: خلاف مر ‎قانون عمل کردن دارد به مسئله ای روزمره در ‎آموزش و پرورش کشورمان تبدیل میشود.

آقایان دارند با کاهش امنیت روانی و شغلی ‎دانشجو معلم های ‎دانشگاه فرهنگیان، آینده تعلیم و تربیت کشور را با جدی ترین مخاطرات روبرو می کنند.

کاربری به نام عراف فیاضی نوشت: وقتی صحبت از وزارت آموزش و پرورش می‌شود همه به اتفاق نظر به عدم کارایی بخش های مختلف گواهی می‌دهند.

اما بخش مالی فوق العاده است.

همچنین کاربر دیگری به نام سحر ستاری، ضمن اشاره به غیر قانونی بودن این اقدام وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اینکه مردم بخوان قانون رو دور بزنن جای تاسف داره ولی اینکه مسئولین بخوان قانونی که خودشون نوشتند رو دور بزنن دیگه فاجعه است.

یکی دیگر از کاربران توئیتر به نام محمد ساکی بیان داشت: بی اعتمادی روانی و نا امیدی آن هم با طمع افزایش و کسر حقوق ریشه در کدام ذهن حق خوری دارد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1005878

وب گردی

وب گردی