شکل‌گیری طرح نوآفرین با هدف ساماندهی شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، از تصویب آیین نامه طرح نوآفرین در هیئت دولت خبر داد و گفت: براساس این آیین‌نامه‌ برای شرکت‌های استارت‌آپ در زمان محدود با سقف درآمد مشخص یکسری معافیت هایی را قائل خواهیم شد تا دانشگاه‌ها بتوانند به صورت شرکت‌های زایشی یا اسپین‌آف تشکیل شرکت دهند.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، از تصویب آیین نامه طرح نوآفرین در جلسه هیئت دولت خبر داد و گفت: براساس این آیین نامه، کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری که برای شرکت‌های بزرگ مقیاس طراحی شده است، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه می‌شوند. به ویژه در صورت شکست احتمالی، مخاطره تعهدات مالیاتی، تامین اجتماعی و ... برای این کسب و کارهای نوپا کاهش یافته و انگیزه این شرکت‌ها برای آغاز و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایشان تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با ساماندهی شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال، امکان ارزیابی و نظارت دولت بر این کسب و کارها آسان‌تر می‌شود و با توانمندسازی شرکت های نوپا می توانیم شاهد بهبود راه‌اندازی کسب‌وکار، بهبود روش‌های جمع‌سپاری و سرمایه‌گذاری جسورانه و ارتقای همکاری‌های فناورانه‌ بین‌المللی و همچنین بهبود جذب و ادغام شرکت‌های نوپا و توسعه‌ مراکز نوآوری باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: براساس این آیین نامه‌ برای شرکت‌های استارت‌آپی در زمان محدود، سقف درآمد مشخص یکسری معافیت هایی را قائل شدیم، همچنین اولین اتفاقی که در این زمینه رخ داد؛ این است که دانشگاه‌های مختلف بتوانند به صورت شرکت‌های زایشی یا اسپین آف تشکیل شرکت دهند. قاعدتا یک دفعه وضعیت بهبود پیدا نمی کند، بلکه یک گام خیلی جدی و روبه جلو است.

وی با اشاره به طرح دژفا گفت: دژفا سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات است که همراه با توسعه فناوری از حریم شخصی افراد محافظت می‌کند و هدف آن مقابله با حملات سایبری، حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، جلوگیری از کلاهبرداری، نشر اطلاعات و شناسایی بدافزارهاست.

ناظمی خاطرنشان کرد: تمام طرح‌های دژفا در نتیجه قراردادهای تحقیق و توسعه بوده که با همکاری دانشگاه‌ها منعقد شده است. این طرح‌ها تحت عنوان مراکز آپای یا مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005908

وب گردی

وب گردی