حماس توافق با اسرائیل را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آتش بس 6 ماهه با اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، ادعای رسانه‌های اسرائیل مبنی بر توافق آتش‌بس 6 ماهه با تل‌آویو در نوار غزه را تکذیب کرد.

وی تأکید کرد: خبر منتشرشده رسانه‌‌های اسرائیلی درباره توافق با حماس بر سر آتش‌بس در غزه به‌مدت شش ماه بی‌پایه و اساس است.

همچنین «باسم نعیم»، از رهبران حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوای چیم تاکید کرد که جز تفاهمات صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ برای آرام‌سازی اوضاع در غزه تحت نظارت مصر، چیز تازه‌ای وجود ندارد.

این درحالی است که تلویزیون شبکه 12 اسرائیل در گزارشی اعلام کرده بود که تل‌آویو و جنبش حماس با میانجگری سازمان ملل متحد و مصر برای آتش بس 6 ماهه به توافق رسیده اند.

براساس گزارش این شبکه به نقل از منابع مطلع از جزئیات این توافق گفته شده که این توافق شامل هشت بند است که چهار بند به حماس و چهار بند به اسرائیل اختصاص دارد.

در چارچوب این توافق حماس معترضان فلسطینی را از مرز نوار غزه و اسرائیل 300 متر دور نگه خواهد داشت.

در مقابل، دولت اسرائیل محدوده مجاز ماهیگیری فلسطینیان در سواحل غزه را 15 مایل وسعت خواهد بخشید و اجازه انتقال کمک‌های پزشکی به این منطقه را خواهد داد.

لازم به ذکر است در حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه، ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده بودند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر» دیده می‌شوند. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ۶۹۰ موشک و راکت به سمت اسرائیل شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005911

وب گردی

وب گردی