صدا و سیما باید در جهت آرمان‌های امام و رهبری پیش‌رود

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: صدا و سیما به نام رهبری است و باید در جهت آرمان‌های ایشان و امام خمینی(ره) پیش رود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست بررسی عملکرد صدا و سیما با عنوان "رسانه ملی، ندای مستضعفین یا صدای مستکبرین" امروز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ ساعت در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

کوشکی در ابتدای نشست با اشاره به عملکرد صدا و سیما گفت:‌ عملکرد این سازمان چندان مورد توجه طیف‌ها و گروه‌های انقلابی نیست و به نوعی فراموش‌شده است. ضد انقلابی‌ها هم گویی می‌دانند صدا و سیما چه کار می‌کند و شاید به همین دلیل کاری به کارش ندارند.

وی ادامه داد: صدا و سیما هنوز هم تاثیرگذار است و در این زمینه می‌توان از تعطیلی یک برنامه ورزشی یاد کرد. اگر رسانه ملی دیگر موثر نبود، تعطیلی این برنامه چنین تاثیری بر فضای سیاسی کشور نمی‌گذاشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: طرفداران اصولگرای نظام تصور می‌کنند صدا و سیما در اختیار کامل رهبری است و اصلاح‌طلبان هم چنین خیالی را ترویج می‌کنند اما تنها عزل و نصب رئیس سازمان صدا و سیما توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود و این‌گونه نیست که تمام تصمیمات مطابق نظر ایشان باشد. رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند از صدا و سیما گله‌مند هستند، فردی گلایه می‌کند که قدرت اجرایی در سازمان ندارد.

کوشکی خاطرنشان کرد: صدا و سیما در تمام دوران فعالیتش هیچ‌گاه انقلابی نبوده بلکه دیپلماتیک عمل کرده است. تاثیرگذاری صدا و سیما از روی کنش‌پذیری و انفعال بوده، نه کنش‌گری. وقتی صدا و سیما هنگام انتخابات به سود یک جناح عمل می‌کند، نشان رفتار واکنشی رسانه ملی است.

وی افزود: صدا و سیما صندوق‌های رای جداگانه دارد و جالب این‌که همیشه بیشترین آرا از این صندوق‌ها به سود نمایندگان اصلاح‌طلب خارج شده، در حالی که برخی فکر می‌کنند رسانه ملی، رسانه‌ای حزب‌اللهی است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: بخشی از جامعه، مشتری صدا و سیما نیست اما عموم حزب‌اللهی‌های ما مخاطب رسانه ملی هستند و در منزل خود، ماهواره ندارند. جالب این‌که فرزندان خانواده‌های حزب‌اللهی در انتخاب پوشش، سبک زندگی و غیره راهی متفاوت از والدین خود را برگزیدند. آنها همان‌هایی هستند که پای صدا و سیما بزرگ شده‌اند.

کوشکی ادامه داد: صدا و سیما حتی در ترسیم واقعیات دفاع مقدس هم ناتوان بود. در سال‌های ۶۵ و ۶۶، اعزام نیروها به حداقل ممکن رسیده بود ولی رسانه ملی طوری وانمود می‌کرد که انگار هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: صدا و سیما به بازوی اجرایی دولت تبدیل شده است. هر وقت دولت بخواهد مصرف‌گرایی را ترویج کند، صدا و سیما هم همین کار را انجام می‌دهد. عجیب آن‌که صحبت‌های مقام معظم رهبری با محوریت عاشورا تا سال‌ها پخش نمی‌شود چرا که با آن‌چه دولت می‌خواهد، تضاد دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: صدا و سیما مثل دولت، جا می‌خورد و منفعل می‌کند. در دوران احمدی‌نژاد هم مثل دوران دولت قبل، صدا و سیما به روابط عمومی دولت تبدیل شد. رهبری از مظلومیت فرهنگ در دولت وقت صحبت می‌کنند اما این جمله از رسانه ملی پخش نمی‌شود. کار به جایی می‌رسد که رسانه ملی افتخار می‌کند دو سوم آنتن را به موافقان برجام اختصاص داده است.

وی افزود: سیاست‌های موسیقایی صدا و سیما کاملا با فرمایشات مقام معظم رهبری، مغایرت دارد. شاید باورش سخت باشد کشوری خود را داعیه‌دار حمایت از فلسطین بداند اما رسانه ملی‌اش، ۵ سرود در این خصوص نساخته باشد. حتی یک سرود برای سوریه و مدافعان حرم هم تهیه نشده است، در حالی که ما ۵ هزار شهید در سوریه داده‌ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: دو سال از حضور ما در سوریه می‌گذشت و شهید می‌دادیم اما صدا و سیما حاضر نبود که اعلام کند در سوریه، اتفاقاتی رخ داده است.

کوشکی خاطرنشان کرد: سریالی به نام "لحظه گرگ و میش" از صدا و سیما پخش شد که جای آن شبکه "من و تو" بود. این فیلم؛ خانواده‌ای یک شهید، یک جانباز و یک رزمنده دارد ولی حتی یک عکس از امام خمینی روی دیوار خانه‌شان نیست و این خانواده کاملا سکولار نمایش داده می‌شود.

وی افزود: هنوز ترویج سکولاریسم خزنده، روابط جنسی پنهان و کپی‌های دست چندم از شبکه‌های ترکیه‌ای و عربی در صدا و سیما دیده می‌شود. نمی‌آیند در مورد دو هشدار رهبری، سریالی بسازند. این صدا و سیما فقط در حال ساختن پیاده‌نظام و سبد رای برای جبهه مشارکت است؛ جبهه‌ای که می‌خواهد از سبد رای، نظام جمهوری اسلامی را وارونه کند. نه سرود و نه فیلم حماسی در صدا و سیما داریم. اصلا حماسه در رسانه ملی، گم است.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: اگر صدا و سیما به نام رهبری است، باید در جهت آرمان‌های ایشان و امام باشد. اما اگر چنین نیست، ادامه چنین روندی ظالمانه است. نباید کار به جایی برسد که رهبری برای جمع کردن بساط قمار از تلویزیون، تذکر بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005927

وب گردی

وب گردی