متاسفانه در فیلم‌های سینمایی، کاراکتر حزب‌اللهی نداریم

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه در فیلم‌های سینمایی، حتی یک کاراکتر حزب‌اللهی نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست بررسی عملکرد صدا و سیما به همت مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و با حضور وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و محمدصادق کوشکی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

این نشست با عنوان "رسانه ملی، ندای مستضعفین یا صدای مستکبرین" امروز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ ساعت در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد. جلیلی در این نشست یا اشاره به راهبرد غربالی در صدا و سیما اظهار کرد: مدیریت در صدا و سیما، راهبرد غربالی دارد؛ یعنی مدیر بداند چه چیزی قابل پخش نیست و در واقع خطوط قرمز را بشناسد. اما انگار کاری ندارند چه برنامه‌ای ساخته و چه چیرهایی پخش می‌شود، فقط مواظب هستند چه چیزهایی پخش نشود.

وی افزود: در این شرایط، نیازی نیست مدیر تفکر فرهنگی و اندیشه داشته باشد بلکه صرفا باید کنترل‌چی باشد. مشکل سیستم غربال این است که در صورت کثرت استعمال، به ضد خودش تبدیل می‌شود. در واقع مدیر بعد از مدتی چنان دچار دگردیسی می‌شود که مدیران بالادستی به فکر تغییر می‌افتند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: نقد اول ما به صدا و سیما، نقد حرفه‌ای است. مدیریت رسانه باید گزینش کند، فرقی نمی‌کند در آمریکا باشید یا ایران. رسانه در یک کلمه به معنای "ضریب" است، مهم این است که شما به چه چیزی ضریب می‌دهید.

جلیلی خاطرنشان کرد: مدیریت صدا و سیما با این تعریف، آشنا نیست و به همین خاطر به مدیریت غربالی رسیده است. وجه دیگر ماجرا، "مدیریت آهنربایی" است که شما نگاه می‌کنید چه چیزی در محیط اطراف شماست و شروع به جذب می‌کنید.

وی افزود: در جلسه‌ای با مدیران صدا و سیما، یکی از مدیران گفت "شما فکر می‌کنی صدا و سیما باید برای اقلیت ۱۰ درصدی و جمعیت حزب‌اللهی، برنامه بسازد ولی ما مدیران انقلابی برای ۸۰ میلیون ایران، برنامه می‌سازیم."

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه گفت: متاسفانه در فیلم‌های سینمایی هم مثل صدا و سیما، حتی یک کاراکتر حزب‌اللهی نداریم.

جلیلی تاکید کرد: خداوند مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی را رحمت کند اما مردم ما امروز خانم میرزاخانی را بیشتر می‌شناسند یا مجید شهریاری را؟ او هم جزو نوابغ جهانی بوده اما انگار مشکلش این بوده که نماز شب هم می‌خوانده است! چند نفر در کشور ما، دکتر بهاروند را می‌شناسند؟ صدا و سیما به تسخیر اقلیت مرفه بی‌درد و بدون آرمان درآمده است. رسانه ملی حتی برای جایگاه مادر هم ارزشی قائل نیست.

وی افزود: همه ما مسلمان هستیم و یک بار هم به کلیسا نرفته ایم اما به دلیل تبلیغات غرب، تمام فضا و معماری‌اش را می‌شناسیم ولی در چهل سال گذشته حتی یک بار هم نماز جمعه را به عنوان یک پدیده اجتماعی در برنامه دراماتیکی از صدا و سیما نشان نداده‌اند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: اتفاقا ما مدعی هستیم که صدا و سیما، اقلیتی رفتار می‌کند. اخبار شبکه دو نتیجه زنده بازی "آخن" و "شالکه" را گزارش داد. مدیران صدا و سیما در حال حاضر مدیریت نمی‌کنند بلکه بر رسانه ملی حکومت می‌کنند.

جلیلی در پایان گفت: مدیریت صدا و سیما، حتی مدیریتی سیاسی نیست بلکه باندی است. ادعای برنامه‌سازی با هدف جذابیت دارند اما در این زمینه هم صداقت ندارند. چرا "ماه عسل" را که به فضای ارزشی، ملی و بومی ما نزدیک هم بود، تعطیل کردند؟ بعد ما باور کنیم شما طرفدار جذب مخاطب هستید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005936

وب گردی

وب گردی