تشریح فعالیت های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در استان خوزستان

معاون اجرایی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان عملکرد قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد صالحی آرا معاون اجرایی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در جلسه تشریح عملکرد قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و تجلیل از جهادگران و فعالان این قرارگاه، با تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی، گفت: پس از تشکیل قرارگاه جهادی و آغاز فعالیت‌های آن، امور به صورت باورنکردنی پیش رفت و همبستگی نیروهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، چشمگیر بود.

وی افزود: با وجود آنکه سیل را یک نقمت می‌دانیم، اما این حادثه نعمت‌های زیادی هم داشت که یکی از آنها جوشش روحیه انقلابی و ایجاد همدلی و همبستگی بین جوانان بود. همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما جوانان خوب و بااعتقادی داریم، این موضوع در قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به خوبی لمس شد، چرا که در این حادثه، جوانان دانشجو، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فارغ از هر جایگاه و مسئولیتی که داشتند، در بدترین شرایط در کنار مردم مناطق سیل‌زده حضور یافتند و به آنان کمک کردند.

صالحی آرا خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت حادثه سیل و گستردگی استان خوزستان، علاوه بر قرارگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که در واحد اهواز تشکیل شد، 9 قرارگاه فرعی هم در شهرها و روستاهای درگیر سیل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه 48 روستا در استان خوزستان به صورت کامل دچار آب‌گرفتگی، 24 روستا دچار 50درصد آب‌گرفتگی و 62 روستا هم محصور در آب بود، گفت: اولویت فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، حفاظت از محیط‌های روستایی و شهری با ایجاد و مقاوم‌سازی سیل‌بندها بود. همچنین همه امکانات واحدهای استان برای اسکان موقت سیل‌زدگان و در راه ماندگان بکارگیری شد.

معاون اجرایی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به ارائه خدمات درمانی و پزشکی به سیل‌زدگان گفت: از ابتدای فعالیت‌های این قرارگاه تاکنون، 166 کادر پزشکی به ارائه خدمات پزشکی و درمانی در مناطق سیل‌زده پرداخته‌اند که از این تعداد، 31 پزشک مرد، 8 پزشک خانم، 51 پرستار مرد، 42 پرستار و ماما، 11 دامپزشک و 5 روانشناس به ارائه خدمات پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005954

وب گردی

وب گردی