گسترش صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه این صندوق برای صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا قربانی، در نشست مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات دوار و نیروگاهی با اشاره به اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری از قبیل گشایش اعتبار داخلی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای تسهیلات در تأمین مواد اولیه مورد مصرف در شرکت‌های دانش بنیان باشد، گفت: این روش، روش خوب و کارآمدی برای شرکت‌ها بشمار می‌آید زیرا اخذ تسهیلات روندی طولانی‌تر و هزینه‌های سربار زیادی دارد.

وی درباره چگونگی دریافت ضمانت نامه‌های اعتباری از بانک‌ها گفت: در این زمینه طی تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌ها به امضا رسانده‌ایم ابتدا صندوق، اعتبارسنجی اولیه را انجام می‌دهد و حد اعتباری برای شرکت‌ها مشخص می‌کند و سپس سریعاً با یک نامه به صورت مستقیم جهت دریافت ضمانت‌نامه به بانک معرفی می‌شوند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین تسهیل در صدور ضمانت نامه بانکی از طریق مدل مشارکت در میزان ودیعه یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری است، یعنی صندوق در بخشی از ودیعه‌گذاری که به نوع ضمانت‌نامه بستگی دارد، مشارکت می‌کند. بدین ترتیب به حفظ نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه ضمانت‌نامه کمک خواهد کرد.

وی به رایزنی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با تعدادی از بانک‌ها برای استقرار در محل این صندوق برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است، شعب این بانک‌ها در حال انتقال به مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان هستند. همچنین شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر بهره‌مندی از خدمات بانکی در محل صندوق می‌توانند به نزدیکترین شعبه بانکی مراجعه و ضمانت‌نامه مورد نیاز خود را سریعاً دریافت کنند. در این زمینه تفاهم لازم با بانک‌های سراسر کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005969

وب گردی

وب گردی