تدوین برنامه‌هایی برای اشتغال جوانان در قالب مدارس عالی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خوزستان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در این دیدار با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی و آسیب‌های ناشی از فاصله طبقاتی، گفت: متأسفانه وضعیت حاشیه شهر اهواز دلخراش و فاصله طبقاتی محسوس است. اگر بتوانیم این شکاف را کاهش دهیم یا از بین ببریم، عمده مشکلات از بین خواهد رفت، البته حاشیه‌نشینی تنها مربوط به اهواز نیست و همه کلانشهرها دچار این معضل هستند.

وی ادامه داد: زندگی مسئولان اگر به روحیه اشرافی‌گری دچار شود، مانند سم است. وجود این روحیه تأثیر منفی بر مردم دارد. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تأکید دارند که زندگی مسئولان باید مانند زندگی طبقه متوسط جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز تأکید کرد: دانشگاه‌های ما باید بتوانند در این مسیر تغییر ایجاد کنند. کادرسازی مسئولان یکی از وظایف حوزه و دانشگاه است که می‌تواند برای کشور برکات خوبی به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه ملاحظه کتب درسی از دیگر مواردی است که باید در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد، گفت: عمده کتاب‌های دانشگاهی از غرب آمده و به ارزش‌های والای دینی توجه ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند افراد دانشمند و عالم همچون ابوعلی‌سینا تربیت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به دغدغه خانواده‌ها تبدیل شده، علم‌آموزی و اشتغال جوانان است، چرا که زمینه اشتغال برای همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود ندارد. بهتر است دانشگاه به سمتی برود که براساس نیاز بازار کار، نیروی انسانی متخصص تربیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با تأکید بر توجه به موضوعات دینی و فرهنگی در دانشگاه ها گفت: فرهنگ سازی برای حجاب در دانشگاه و توجه به نماز اول وقت، راهکارهای خود را دارد که باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار، با اشاره به طرح پایش، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند پشتوانه پژوهشی معضل حاشیه‌نشینی را ایجاد کند و در کنار نظام موضوعات سیل که با محوریت استان خوزستان انجام شده، موضوع حاشیه‌نشینی نیز به صورت ویژه در دستور کار پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان قرار گیرد.

دکتر طهرانچی با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد معاونت‌های تخصصی، خاطرنشان کرد: برای ملاحظاتی که نسبت به کتب درسی وجود دارد، در دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر را ایجاد کردیم که دکتر خسروپناه مسئولیت این معاونت را برعهده دارد. آموزش، پژوهش و چاپ کتب و مرکز تعالی علوم انسانی به صورت تخصصی ذیل این معاونت فعالیت می‌کند. حرکت‌های منظمی در این حوزه آغاز شده که ان‌شاءالله بتوانیم با موفقیت این مسیر را طی کنیم.

وی با اشاره به اشتغال جوانان گفت: درباره اشتغال جوانان در حال ارزیابی اقتصاد شهرها هستیم و برنامه‌هایی برای اشتغال جوانان در شهرهای خود در قالب مدارس عالی مهارتی و سرمایه گذاری مجموعه‌های دانش بنیان تدوین کرده‌ایم، چرا که جوانان چه درس بخوانند و چه نخوانند، نیاز به شغل دارند و دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند در قالب بسترسازی اشتغال دانش بنیان و توجه به اقتصاد شهری، اشتغال جوانان را پیگیری کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ان‌شاءالله بعد از اینکه استان خوزستان از وضعیت سیل خارج شد، موضوع حاشیه‌نشینی و اشتغال جوانان در دستور کار ویژه دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

دکتر طهرانچی در پایان خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: ان‌شاءالله شاهد حضور فعال شما به عنوان عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این دانشگاه باشیم و بتوانیم از رهنمودهای حضرتعالی بهره ببریم.

در این دیدار حضور موثر دانشگاه آزاد اسلامی در کنار موضوعات منطقه ای در راستای شناسایی مسائل و استخراج راه حل های مناسب با استفاده از ظرفیت نخبگانی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فرج‌اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گزارشی از دانشگاه متبوع خود و همچنین قرارگاه جهادی این استان ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005971

وب گردی

وب گردی