کلانتری: تشکیلات دانشجویی باید پویا باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نیروهای تشکلی که پا در عرصه سیاست می‌گذارند باید درنظر داشته باشند که لازم است تشکیلات پویا باشد و گام های جدید و نو در آن دیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز سه‌شنبه 31 اردیبهشت 98 در ضیافت افطاری و نشست صمیمانه با تشکل‌های دانشجویی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: حیات واقعی در نگاه قرآن، حیات آخرت است. به تعبیر قرآن حیات دنیا لهو و لعب و ناچیز است. در نگاه اهل بیت انسان باید برای هر دو دنیا با جدیت عمل کند و سرتاسر آن را با امید و جدیت بگذراند.

وی افزود: اهل بیت هم برای دنیا و هم برای آخرت زمان می‌گذاشتند؛ اهل بیت نیز اسوه‌های زندگی ما هستند و باید آن‌ها را الگو قرار دهیم. برای یک انسان مومن در هر عصری باید اهل بیت الگو باشد.

کلانتری با اشاره به موضوع تشکل‌های دانشجویی ادامه داد: نیروهای تشکلی که پا در عرصه سیاست می‌گذارند باید چند نکته را مد نظر داشته باشند؛ اول این که این تشکیلات باید پویا باشد و گام‌های جدید و نو در آن دیده شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: طی ۲۵ سال گذشته بارها خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که رهنمودهایی را درباره دانشجویان فرموده‌اند؛ مقام معظم رهبری همواره اطلاعات دقیق‌تری را نسبت به فضای دانشجویی دارند.

کلانتری با بیان این که باید دانشجویان در تشکیلات با جدیت عمل کنند گفت: کارهای بزرگ با تشکیلات انجام شده است و به همین دلیل نیاز به یک تشکیلات جدی، پویا و محکم داریم.
پیامبران الهی نیز کار خود را از یک نقطه خاص شروع کردند و پس آن توانستند جهان را فتح کنند؛ پیامبر اسلام نمونه بارز این موضوع است که با داشتن یک تشکیلات رسالت خود را آغاز کرد.

وی اذعان داشت: در حوزه تشکل باید بر ساختار،پویایی، انسجام و آسیب شناسی تشکل ها وقت بگذاریم. اگر تشکیلات قوی باشد اما محتوای قوی نداشته باشد، فعالیت های آن با شکست مواجه خواهدشد؛ مهم ترین تمایز میان تشکل های امروزی، تفاوت در محتواست.

کلانتری با اشاره به اولین نشانه های انقلاب اسلامی در کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۴۱ که اولین نشانه های انقلاب در کشور ظاهر شد، جمعی از دانشجویان انجمن اسلامی نزد امام رفتند و با ایشان بیعت کردند؛ در واقع امام (ره) با تکیه بر جریان های دانشجویی جریان انقلاب را مدیریت کرد و دانشگاه را از دست جریان های معاند، مارکسیست و مجاهدین خلق و... نجات داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: لشکر هزار نفری برای یک تشکل دانشجویی لازم نیست، بلکه نیاز به یک تشکیلات پویا همراه با محتوای قوی داریم.

وی اخلاق و معنویت را از دیگر ویژگی های تشکل های دانشجویی دانست و خاطر نشان کرد: تشکیلات به هر نقطه ای که برسد نباید از خطوط قرمز اخلاقی تخطی کند. اخلاق مداری و توجه به معنویان از ویژگی های مهم امام بود. رهبر بزرگترین انقلاب مردمی جهان برای شنیدن یک غیبت ۳ روز تب می کند. این اتفاق برای روح های پاکی مانند حضرت امام رخ می دهد.

کلانتری گفت: اگر روی قله های قدرت هم باشیم، یک لحظه هم نباید از اخلاق و معنویت فاصله بگیریم و لذا تشکل های دانشجویی در این راستا وظیفه دارند که اهتمام بیشتری بورزند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به زمان شناسی و اقدام‌به موقع تشکل های دانشجویی بیان کرد: تشکل های دانشجویی چشم های بینای امت اسلامی هستند و به همین دلیل وظیفه دارند که زمان شناس باشند و اقدامات خود را در زمان مناسب انجام دهند؛ زمان شناسی یکی از ویژگی های برجسته امام(ره) بود.

وی مخاطب شناسی را از دیگر ویژگی های تشکل های دانشجویی دانست و اذعان داشت: تشکیلات دارای دو بخش است که بخش اول آن محتوا معنویت و اخلاق است. بخش دیگر کار این است که بایستی وقت و امکانات را باید برای مخاطب هزینه کنند؛ امروز در جنگ فرهنگی قرار داریم و لذا باید آگاه باشیم که مخاطبان را تحت پوشش قرار دهیم چرا اگر این اقدام انجام نشود دست های دیگری آن ها را مدیریت خواهند کرد و کار تشکیلاتی با شکست مواجه خواهد شد.

کلانتری در پایان گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تئوریک هیچ مانعی بر سر راه تشکل های دانشجویی قرار ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005996

وب گردی

وب گردی