موزۀ هفت‌تپه در آغاز راه استانداردسازی+عکس

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، از تداوم برنامۀ بهسازی در موزۀ هفت‌تپه، پس از دریافت گواهی موزۀ برتر سال ایران خبر داد و آن را منوط به حمایت‌های مالی و معنوی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، عاطفه رشنویی با بیان این‎که موزه موسسه‌ای دائمی و بدون اهداف مادی است که درب‎های آن روی همه باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند افزود: بر همین اساس کار بهسازی موزۀ هفت‌تپه در دو حوزۀ فرم و محتوا با دریافت عنوان موزۀ برتر به پایان نمی‌رسد و ادامه خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه تأکید کرد: موزۀ هفت‌تپه در آغاز راه استانداردسازی است و احتیاج به حمایت مالی و معنوی دارد و قطعاً اگر حامیان آن به وعده‌های خود عمل کنند، این موزه نقش مهم خود را در بازشناسی تاریخ مغفول ایلامیان ایفا خواهد کرد.

وی گفت: این موزه با همت همۀ کارشناسان و کارکنان پایگاه و همچنین همراهی معنوی مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در دو شاخص «اعمال استانداردهای فنی و توسعۀ فیزیکی» و همچنین «آموزش» به برترین موزۀ دولتی در مقیاس کوچک تبدیل شده است اما تنها با حمایت مالی نهادهای دارای مسوولیت مدنی است که به جایگاه واقعی خود به عنوان قطب علمی پژوهش در حوزۀ دوران ایلامیان و ساکنان قدیمی‌تر خوزستان خواهد رسید.

رشنویی گفت: آنچه اهمیت موزۀ هفت‌تپه را دوچندان می‌کند، این است که این موزه برای نگهداری و نمایش آثار یافته‌شده در کاوش‌های محوطۀ باستانی هفت‌تپه تأسیس شده و اکنون علاوه بر آثار چغازنبیل و هفت‌تپه، میزبان آثار کاوش‌شدۀ بسیاری از پیش از تاریخ تا دورۀ اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005998

وب گردی

وب گردی