توانمند شدن شرکت های دانش بنیان جدی تر از گذشته دنبال می شود

رییس مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه کسب و کارهای بر پایه فناوری همگرا را از اقدامات این مرکز در سال جاری دانست.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علی محمد سلطانی رییس مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت های این مرکز در حوزه هوش مصنوعی بیان کرد: از آنجا که توسعه کسب و کارهای بر پایه فناوری همگرا رسالت این مرکز است. بنابراین توانمند شدن شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه هوش مصنوعی و رباتیک در سال جاری جدی تر از گذشته پیگیری می‌شود تا محصولات فعالان این حوزه زودتر به بازار برسد.

وی ادامه داد: البته سال گذشته با حمایت مرکز همگرا یکی از محصولات حوزه رباتیک به بازار رسید و از این طریق دانش ساخت ربات های خودران به زودی وارد بازار می شود. پس این همکاری ها در سال جدید گسترش می یابد تا با ورود محصولات فناورانه به بازار کیفیت زندگی مردم نیز ارتقا پیدا کند.

به گفته سلطانی، همگرایی میان چند فناوری باعث تولید محصولات جدید شده است. توسعه چنین محصولاتی نیاز به همکاری بین رشته ای است تا با هماهنگی و اقدام مشترک این توسعه انجام شود. توسعه محصولات همگرا، توسعه بازار این محصولات و رقابت پذیری توسعه دهندگان کسب و کارهای همگرا برخی از ماموریت های این مرکز است.

کد خبر: 1006025

وب گردی

وب گردی