بسیاری از کارآفرینان کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: بسیاری از صاحبان ایده و کارآفرینان کشور از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد هستند که نقشی تعیین‌کننده در چرخه اقتصادی کشور دارند. 

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسائل جامعه گفت: در سال‌‌‌های اولیه بعد از انقلاب به دلیل محدودیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی بسیاری از افراد برای کسب تحصیلات عالیه به خارج از کشور می‌رفتند و در شرایطی که بیش از یک میلیون کنکوری داشتیم دانشگاه آزاد به عنوان یک ظرفیت عظیم در آموزش عالی ایجاد شد. حضور گسترده این دانشگاه در سراسر کشور علاوه بر محرومیت‌‌زدایی علمی و فرهنگی در سراسر ایران، مانع از خروج بسیاری از نخبگان برای کسب تحصیلات عالیه نیز شده است.

وی افزود: خروج بسیاری از افراد به دلیل محدودیت‌‌های پذیرش دانشگاه‌‌های دولتی از کشور به خصوص در شرایطی که این نیروی انسانی به کشور بازنگردد یک آسیب بزرگی را به بدنه اشتغال و فرهنگ کشور وارد می‌‌کرد؛ اما با گسترش دانشگاه آزاد بسیاری از افراد در دورترین نقاط ایران امکان ادامه تحصیل یافتند و دخترانی که به دلیل نبود امکانات لازم از ادامه تحصیل باز می‌ماندند فرصت کسب تحصیلات دانشگاهی و به دنبال آن حضور در اجتماع و اشتغال را کسب کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام درباره تاثیر طرح‌های پایش، مدارس سما و مهارتی دانشگاه آزاد در حل مسائل کشور خاطرنشان کرد: تعیین 40 چالش اصلی کشور به عنوان موضوع پایان‌نامه‌ها در طرح پایش برای کمک به حل مسائل جامعه نشان دهنده توجه ویژه دانشگاه آزاد در گره‌گشایی مسائل و مشکلات جامعه است.

وی تاکید کرد: ایجاد مدارس سما در دانشگاه آزاد اتفاقی بی‌نظیر در آموزش عالی کشور است که نشان‌دهنده توجه به تربیت نسل فردای ایران از ابتدای آموزش تا ورود به دانشگاه است در واقع دانشگاه آزاد نه تنها ظرفیت عظیمی را در پذیرش دانشجو ایجاد کرده است، بلکه به عنوان یک بدنه پرتوان در آموزش و پرورش هم مشغول به فعالیت بوده همچنین ایجاد مدارس مهارتی و تربیت نیروی کارآفرین در دانشگاه آزاد منجر به کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه خواهد شد. امروز بسیاری از صاحبان ایده و کارآفرینان کشور از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد هستند که نقشی تعیین‌کننده در چرخه اقتصادی کشور دارند.

میرزایی‌حیدری یادآور شد: بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه آزاد حفظ سرمایه‌‌های انسانی و ملی برای کشور بوده است. با حضور مدیران انقلابی و جهادی طی دو سال اخیر در راس این دانشگاه و توجه ویژه‌ای که به طرح‌های دانش‌بنیان و توسعه مراکز رشد دانشگاه آزاد شده، بسیاری از مسائل کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006040

وب گردی

وب گردی