دیدنی‌های دنیا را دیجیتال ببینید

گردشگری دیجیتال مفهومی جدید در صنعت گردشگری است که با نگاهی جدید و با به کارگیری فناوری‌های به روز و پیشرفته امر گردشگری را تسهیل کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تصورهمه ما از گردشگری؛رفتن به سفر،دیدار با طبیعت واستفاده از مناظر زیباست و در باورمان نبوده که می توانیم با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و به کارگیری فناوری های جدید مانند تلفن همراه،شبیه سازی‌ تصاویر بناهای تاریخی،مراکز دیدنی و تصاویر سه بعدی رابه راحتی مشاهده کنیم .

تسهیل در دسترسی به بناهای تاریخی،مراکز و مناظر دیدنی،صرفه جویی در وقت وهزینه از جمله مزایای گردشگری اینترنتی یا دیجیتال است و در چند دقیقه می توانیم از مراکز دیدنی نقاط مختلف دنیا دیدن کنیم .

نکته دیگری که گردشگری دیجیتال را از گردشگری سنتی متمایز می کند این است که در گردشگری سنتی زمان انجام سفر بسیار محدود است اما در گردشگری دیجیتال شما هر وقت که اراده کنید می توانید به سفری مجازی بروید و از دیدن مناظربه صورت آنلاین لذت ببرید.

این را هم باید در نظر گرفت که اگرچه وضعیت گردشگری دیجیتال در کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته در سطح پایین تری قرار دارد اما با رشد خود در چند سال اخیر از جایگاه مطلوبی برخوردارشده است .

بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری

با به کارگیری بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری کسب وکارهای فعال در این حوزه مزایا ومنافع بسیاری را کسب می کنند که کاهش هزینه تبلیغات و بازاریابی‌،دسترسی به بازارهای بزرگ گردشگری،تسهیل سازی و تسریع فرایندها تعامل دو سویه با گردشگر،افزایش رقابت پذیری کسب وکارها وکاهش خطای انسانی از جمله این مزایا است.

باید توجه داشت که درصنعت گردشگری کسانی موفق هستند که از بازاریابی دیجیتال به خوبی بهره برده اند و با برنامه ریزی های مناسب توانسته اند موفقیت های زیادی را رقم بزنند.

در کشورمان هم وضعیت بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری به دلایل متعددی از جمله رفتار و علایق مصرف کننده در فضای آنلاین ،نیاز‌ها و انتظارات مصرف کننده، محدودیت‌ها،امکانات و زیر ساخت های اساسی با سایر بازارهای دنیا متفاوت بوده اما آن چه که در ایران و در تمام دنیا مورد پذیرش کارشناسان این حوزه قرار گرفته براهمیت بازاریابی دیجیتال صحه می گذارد.

بر اساس آمارهای موجود و در سال ۲۰۱۵ میلادی، سهم هزینه‌های بازاریابی دیجیتال از کل بازاریابی جهان در حدود ۳۵ درصد بوده که این رقم در سال ۲۰۱۷ به نزدیک ۴۵ درصد رسید؛ارقامی که نشان می‌دهد بازاریابی دیجیتال به‌سرعت در حال تسخیر بازاریابی به شیوه سنتی است.


20 کشور، 80 درصد درآمد گردشگری جهان را در اختیار دارند

آنطور که آمار و ارقام می گوید80 درصد سهم درآمد گردشگری جهان به 20 کشور برتر اختصاص یافته است.از سال ۲۰۱۲ نیز آمریکا،چین، آلمان، ژاپن و بریتانیا در صدر پنج کشور برتر قرار گرفته‌اند.در حال حاضر مجموع سفرهای گردشگران در کشورهای (t20) روبه افزایش است.اگر چه مجموع درآمد گردشگری در این کشورها درسال‌های اخیر تغییر چندانی نکرده و همواره بین ۷۵ تا ۸۰ درصد بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006047

وب گردی

وب گردی