تعمیرات اساسی با تکیه بر توان داخلی

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: امسال تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با تکیه بر توان سازندگان داخلی انجام می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، تیمور بهزادی، رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی با اشاره به این مطلب گفت: از اول شهریور ماه تعمیرات اساسی این پالایشگاه آغازمی‌شود، این تعمیرات امسال 12 روز با یک هزار و 200 آیتم کلی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بررسی کالای مورد نیاز، خریدهای تدارکاتی و برنامه‌ریزی را انجام می‌دهیم که بتوانیم در 12 روز فشرده این تعداد کار مد نظر بازرسی فنی و بهره‌برداری را انجام دهیم.
رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: شرکت‌های داخلی آزمایش خود را به خوبی پس داده اند و می‌توانند حتی پرسرعت‌ترین دستگاه‌ها را نیز بدون نقص تولید کنند. از دو سال قبل که پالایشگاه را تحویل گرفتیم اکثر موارد مورد نیاز را به شرکت‌های توانمند داخلی واگذار کردیم.
بهزادی با اشاره به این موضوع که این شرکت‌ها براساس سوابق، حضور در نمایشگاه نفت، گاز و پترشیمی، پیشنهاد از بقیه پالایشگاه‌ها انتخاب می‌شوند، افزود: حساس‌ترین تجهیزات ما که توربین‌های زیمنس هستند، توسط شرکت داخلی ساخته می‌شود و 7 دستگاه از توربین‌های پالایشگاه تولید داخل هستند.
وی گفت: توانایی تولید اقلام مکانیکی توربو اکسپندر ها نیز که تجهیزات حساسی هستند، توسط شرکت‌های داخلی وجود دارند که با برنامه ریزی هدفمند با همراهی بهره برداری پالایشگاه برای نقشه‌برداری ساخت، قطعه را به موقع تحویل می‌دهیم.
رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: دو شرکت فعال در تولید کمپرسورهای 123 PGW داریم. همچنین بحث انحصاری بودن ساخت آب بند های مکانیکی از انحصار شرکت‌های خارجی، خارج شده است در حال حاضر بیش از 12 شرکت در لیست وندور های شرکت ملی گاز هستند که توانایی تولید قطعات آبند های مکانیکی ما را دارند.
وی افزود: برای رفع مواردی که از زمان پروژه باقی مانده بود، باید سازندگان تجهیزات حضور پیدا می کردند که با توجه به محدودیت های ایجاد شده حضور نیافتند و در نتیجه همکاران ما در بخش های متعدد تعمیرات، خودشان فعالیت‌های سازندگان را انجام دادند و انجام خواهیم داد چرا که سرمایه های ملی باید حفظ شوند.
بهزادی تصریح کرد: در برخی موارد مانند ساخت درای گس سیل، "آب‌بند گازی" که تجهیزات حساسی هستند، شرکت‌های داخلی از طریق مهندسی معکوس، فرآیند پژوهش تولید آن را در دستور کار دارند و یکی از شرکت‌های داخلی یک نمونه تولید کرده که در فاز 2و 3 نصب شده است. برای تولید بقیه درای‌گس‌سیل‌ها، نمونه‌های دیگری را از ما درخواست کردند تا بررسی و تولید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006078

وب گردی

وب گردی