کمک ۳۸۰ میلیونی نیکوکاران تهرانی برای آزادی زندانیان

ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: طی جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تهران، نیکوکاران ۳۸۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان کمک کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی محبی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی استان تهران در مراسم گلریزان گفت: وقتی سرپرست خانوار بالای سر خانواده است مشکلات بسیاری در زندگی وجود دارد، خانواده‌های زندانیان که سرپرستشان به هر دلیلی زندانی شده، چندین برابر بیشتر دچار معضل می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه از آغاز سال ۹۸ تاکنون با کمک مسئولان مربوطه در ستاد دیه استان و همچنین پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مددکاران در ستاد دیه و زندان‌های سطح استان، زمینه آزادی ۷۹ نفر مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است. همچنین در سال گذشته، ۹۰۲ نفر زندانی نیازمند با جرم غیرعمد که جمعاً بالغ بر ۲۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهکار بودند، آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه کمک‌های ستاد دیه فقط شامل حال زندانیان نیازمندی است که فاقد سابقه کیفری بوده و به دلیل جرایم غیرعمد مانند دیه ناشی از حوادث کار، تصادفات و بدهی در حبس به سر می‌برند، گفت: امیدواریم بتوانیم با قدم‌های خیرین، زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم چرا که حبس این افراد دو اثر منفی را به همراه دارد یکی اینکه از حیث روحی و روانی بر عده‌ای از افراد جامعه تأثیر منفی می‌گذارد و بدتر از آن، خانواده‌های وی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در این مراسم، از چهار نفر نیکوکار که همکاری مستمر با ستاد دیه استان تهران داشته یا اقدام آنان به عنوان گسترش فرهنگ نوعدوستی و کمک به آزادی زندانیان بدهکار بود، تقدیر به عمل آمد.

یکی از این خیرین، پدر دانشجوی نیکوکار سجاد پوراحسان بود که سه روز قبل از فوت در اثر حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات با مراجعه به این ستاد، بدهی 4 میلیون تومانی یک مستأجر را پرداخت کرده و دیگری پدری که با فوت دختر جوانش ضمن اهدای هزینه جهیزیه وی، ۱۲ نفر را به نیت 12 امام آزاد کرده و گفته بود امیدوارم خداوند توانایی مالی بیشتر در این مسیر اعطا نماید تا در گلریزان سال آینده، این تعداد به ۱۴ نفر افزایش یابد.

بنا براین خبر، مسئولان اداره کل زندان‌های استان تهران، مدیران و رؤسای ندامتگاه‌ها و مراکز تابعه و همچنین جمعی از نیکوکاران و هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون حضور داشتند که با اهدای مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۲۲ نفر از زندانیان واجد شرایط فراهم شد.

نیکوکاران جهت اهدای کمک‌های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۸۷۰ و یا مراجعه حضوری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، نبش اعرابی ۶، پلاک ۲۵، طبقه سوم و همچنین به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران (نشانیwww.tehipro.ir ) با فعالیت‌های این نمایندگی و نیز نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006082

وب گردی

وب گردی