ابزاری پوشیدنی که سلامت جسمی و ذهنی افراد را بررسی می‌کند

محققان آزمایشگاه رسانه MIT در موسسه فناوری ماساچوست آمریکا، ابزاری پوشیدنی تولید کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات مربوط به سلامتی افراد را به طور مرتب بررسی کرد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محققان MIT، ابزاری پوشیدنی تولید کردند که از سیستم بافت‌آگاه بهره‌مند است و می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به سلامتی هر فرد را در زمان واقعی خود جمع‌آوری کند. سیستم بافت‌آگاه، سیستمی است که به طور فعال با محیط در تماس و تبادل اطلاعاتی است. این محققان نام ابزار خود را «یادگیرنده فعال شخصی» گذاشته‌اند.

پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی موجب توسعه ابزارهایی شده است که می‌توانند اطلاعات در حجم بالا را تجزیه و تحلیل کنند و شرایط جسمی و ذهنی افراد را بررسی کرده و جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیرند.

این ابزارها دارای سیستم‌های پزشکی مبتنی بر داده هستند و می‌توانند بیماری‌های احتمالی افراد را پیش‌بینی و پیشگیری کنند. این ابزارها به سیستم‌های تقویت هوش (IA) و پایش‌های روانی مجهز هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتونند مهارت‌های شناختی مانند حافظه، یادگیری یا تصمیم‌گیری در کاربران خود را بهبود بخشند.

محققان MIT می‌گویند، پشتیبانی و حمایت موثر از سلامت جسمانی و شناختی افراد نیازمند ترکیبی از سیستم‌های پزشکی مبتنی بر داده، روانشناسی همراه و وضعیت شناختی بهبود یافته است که به کاربران این ابزارها کمک می‌کند از وضعیت جسمانی خود آگاهی بهتری داشته باشند. پزشکی مبتنی بر داده، که با استفاده از اطلاعات دریافتی از بدن و وضعیت روحی افراد، مشکلات احتمالی را پیش بینی می‌کند، باعث می‌شود افراد دید عمیق و فعالی نسبت به شرایط جسمانی خود داشته باشند. همچنین روانشناسی همراه و تقویت شناختی کاربران می‌تواند برای افراد شرایطی فراهم آورد که آنها بتوانند از سلامت جسمی و روحی خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.

سیستم جدید «یادگیرنده فعال شخصی» که این محققان تولید کرده‌اند، چند جزء دارد که می‌توان به ابزار پوشیدنی، اپلیکیشن تلفن همراه، پایگاه داده ابری، اپلیکیشن وب تجسم‌سازی داده‌ها و یک سرور یادگیری ماشین اشاره کرد.

ابزار پوشیدنی این سیستم از حسگرهای چند منظوره (مانند یک دوربین، یک میکروفن و مانیتور بررسی ضربان قلب)، یادگیری ماشین، سیستم شنیداری گوش باز استفاده می‌کند تا بتواند برای کاربران خود، حمایت‌های شناختی، رفتاری و روانشناختی فراهم کند. این ابزار مدولار است، بدین معنا که هر جزء از آن را می‌توان به راحتی حذف یا اضافه کرد.

محققان با استفاده از سیستم «یادگیرنده فعال شخصی» می‌توانند به سرعت انواع پلتفرم‌هایی تولید کنند که اطلاعات خوبی از وضعیت جسمانی کاربر برای او فراهم کنند. به طور مثال، این ابزار می‌تواند ارتباط‌ بین تمام فعالیت‌های روزانه کاربران و حالات روحی‌شان را رصد کند و در تصمیم‌گیری و نوع سبک زندگی آنها، پیشنهادهایی به کاربران خود بدهد. این ابزار به افراد کمک می‌کند که بدانند هنگام فعالیت‌های روزانه وضعیت جسمانی و همچنین حال روحی‌شان در چه شرایطی قرار می‌گیرد و بدین ترتیب آنها بهتر از گذشته به سلامت‌شان توجه کنند.

همچنین این ابزار پوشیدنی می‌تواند برای متخصصان سلامتی هم مفید باشد و اطلاعات خوبی در مورد وضعیت جسمانی بیماران، در اختیار آنها قرار دهد.

محققان MIT قصد دارند پلتفرم‌های بیشتری به این سیستم بیفزایند تا کارآیی آن را برای بررسی و مراقبت از سلامت افراد بسیار بالا ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006088

وب گردی

وب گردی