ترس یا تهدید داوران جهانی کاراته/ تیم دانشگاه آزاد باید می باخت!

تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی با اشتباه داوری قهرمانی در لیگ را از دست داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فینال سوپر لیگ کاراته بین دانشگاه آزاد اسلامی و پاس ناجا برگزار شد و شاگردان صافی با نظر داور مسابقه جام قهرمانی را از دست دادند.

ماجرا از این قرار بود که در مسابقه پنجم بازیکن تیم پاس ناجا هنگام حملات حریف از تاتامی خارج شد و 4 داور مسابقه امتیاز را به دانشگاه آزاد اسلامی دادند و با توجه به اخطاری که کاراته کا پاس داشت با اخطار بعدی نتیجه را واگذار می کرد.

پس از اعلام رای نهایی از سوی 4 داور مسابقه ناظر بازی جواد سلیمی وارد زمین شد و با تصمیم عجیب رای گروه را شکاند. همین موضوع باعث شد تا دانشگاهیان به این تصمیم گرفته شده اعتراض کنند و فرصت برای حذف تیم برای سلیمی ایجاد شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته هم پس از اعتراض اعضای تیم دانشگاه آزاد نتیجه را به سود پاس اعلام کرد و مانع برگزاری ادامه مسابقه شد و دانشگاهیان را شیکاک کرد.

تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در 5 دوره گذشته مسابقات قهرمان بوده اما در این دوره با توجه به اشتباهات فاحش داوری جام از دست آنها پرید و رکورد تیم شکسته شد.

سلیمی: نمی خواهم در مورد اعتراض دانشگاه آزاد حرفی بزنم

نکته قابل توجه اینجا است که هیچکدام از اعضای فدراسیون کاراته حاضر به انجام مصاحبه در مورد مسابقات سوپر لیگ نیستند و فقط از طریق سایت فدراسیون سوالات هماهنگ شده را پاسخ می دهند.

در همین راستا جواد سلیمی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: بدون هماهنگی فدراسیون صحبت نمی کنم و اگر قرار باشد مصاحبه ای انجام دهم باید سوالات را بدانم تا بتوانم صحبت کنم.

وی با اشاره به اینکه آیا در بازی فینال سوپر لیگ اشتباه داوری انجام داده اظهار کرد: هرکسی برای خودش نظری دارد و نمی خواهم دراین باره صحبتی کنم. الان نمی دانم و حرفی نمی زنم، هروقت روی تاتامی قرار بگیرم و لباس داوری برتن کنم، می دانم چه طور حرف بزنم.

قانون شیکاکو

جریمه ای که ممکن است در هنگام عدم اطاعت هر یک از مبارزین از داور و یا داشتن رفتاری غیر ورزشی و یا نشان دادن حرکتی نامناسب که به روح قوانین موجود در کاراته لطمهای وارد سازد، به شخص خاطی داده می شود. در صورت اعلام شیکاکو خاطی شرایط ادامه در مسابقات و نیز در دیگر گروه های آن تورنمت را از دست خواهد داد. در مسابقات تیمی در صورت شیکاکو شدن یکی از اعضای تیم، امتیاز فرد خاطی صفر و حریف مقابل هشت امتیاز محاسبه می شود.

پس از اینکه کاراته کا دانشگاه آزاد اسلامی با اشتباه داوری امتیاز از دست داد مربیان به تصمیم جواد سلیمی اعتراض کردند و شرایط به ضرر دانشگاهیان رقم خورد و سلیمی با استفاده از قانون تیم را از ادامه مسابقات منع کرد و به همین خاطر پاس ناجا به مقام قهرمانی رسید.

حسن زاده: تیم دانشگاه آزاد نباید شیکاک می شد

بهمن حسن زاده سرپرست تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی درباره شیکاک تیم در فینال سوپر لیگ به ایسکانیوز گفت: ما هیچ رفتار غیرورزشی انجام ندادیم و نمی دانم چرا در بازی فینال تیم دانشگاه آزاد شیکاک شد. کاراته کا پاس 3 اخطار داشت و یک اخطار دیگر از داوران دریافت کرد و باید از تاتامی اخراج می شد اما ناظر مسابقه نظر داوران را تغییر داد.

وی افزود: با تغییر نظر داوران کاراته کا پاس امتیاز از دست نداد و در نهایت از شرکت در مسابقه محروم شدیم و قهرمانی پس از 5 سال از چنگمان پرید.

داوران جهانی در پنل داوری فینال سوپرلیگ

جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در بازی فینال سوپر لیگ به عنوان ناظر بازی گروه داوری را انتخاب کرد. اما در بازی پنجم خودش وارد عمل شد و به جای داوران تصمیم گیری کرد که این موضوع تخلف محسوب می شود.

نکته دیگر اینکه تمام داورانی که در این مسابقه حضور داشتند کرسی آسیایی و جهانی در کمیته داوران دارند و بدون شک 4 داور در یک مسابقه همزمان یک رای را به اشتباه صادر نمی کنند و چه طور سلیمی رای آنها را شکانده و نظر دیگری داده است.

یوسف قاطع، سید رضا خادمیان، صفر رحیمی گرشاسبی داوران بودند که در فینال سوپر لیگ حضور داشتند که هرکدام وزنه ای برای کمیته داوران فدراسیون محسوب می شوند.

ترس یا تهدید/ حذف دانشگاه آزاد فدای کرسی جهانی

فینال سوپر لیگ در تاریخ 13 اردیبهشت ماه برگزار شد فردا مسابقات دو نفر از داوران به عنوان اعضای جدید شورای داوران انتخاب شدند. انتخابی که باعث شد اعتراض دانشگاهیان از پیش بیشتر شود.

سیروس یزدانی، رضا خادمیان، محمد محمدخانی، اکبر دهقان، آرام فدایی، داود روشنایی، فرشاد مناف نژاد، علیرضا کرمانی، صفر رحیمی، نسرین روستازاده، المیرا گوزل زاده، هلن سپاهی، مونا نبیلی و آزاد عقیلی اعضای شورا هستند.

تمام این نفرات از سوی جواد سلیمی رئیس کمیته داوران و ناظر فینال سوپر لیگ انتخاب شدند و بدون شک این احتمال وجود داشت که در صورت مخالفت داوران با سلیمی قلم قرمز روی نام این دو داور کشیده شود.

اگر رحیمی و سلیمی و گرشاسبی با رئیس کمیته داوران مخالفت می کردند کرسی های خود را در آسیا و جهان از دست می دادند و به همین خاطر ترجیح دادند مخالفتی در این باره انجام ندهند.

جوانمرد: ناظر فینال سوپر لیگ رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته است

کمال جوانمرد در این خصوص به ایسکانیوز گفت: فینال سوپر لیگ کاراته درحالی برگزار شد که با ناداوری و به صورت عمدی جام را از دست دادیم. نمی خواستند که ما ششمین جام قهرمانی را در کاراته بالای سرببریم و به همین خاطر در فینال سوپر لیگ شیکاک شدیم.

وی افزود: همان روز اعتراض کردیم اما برای رسیدن به حقمان باید از ناظر مسابقه که خودش رئیس کمیته داوران فدراسیون بوده به شکایت می کردیم که بدون شک به جایی نمی رسیدیم.

داور فینال سوپر لیگ: کاراته کا پاس ناجا از زمین خارج شد/ سلیمی وتو کرد و داور وسط شد

یوسف قاطع داور رسمی فدراسیون در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: با توجه به اینکه جواد سلیمی رئیس کمیته داوران است پنل را وتو کرد و خودش در مسابقه پنج وارد تاتامی شود. به همین خاطر وی در فینال سوپر لیگ به عنوان داور وسط قضاوت را برعهده گرفت.

وی افزود: بازیکن پاس ناجا از زمین خارج شد و باید اخطار می گرفت اما داور وسط که خود رئیس کمیته داوران بود این اعتقاد را نداشت و به ما گفت کاراته کا دانشگاه آزاد بازیکن پاس ناجا را با هل از تاتامی خارج کرده است.

قاطع ادامه داد: چون داور وسط به صحنه نزدیک بود تصمیم گرفتیم نظر او را در امتیاز دهی لحاظ کنیم و به اصطلاح از وی حمایت کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006104

وب گردی

وب گردی