لزوم تقویت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات توانمندسازی

جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده‌کننده از خدمات توانمندسازی به خصوص خدمت عارضه‌یابی با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی دیدار کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کلانتری قائم مقام مدیرعامل شرکت آرین نوین رایانه با اشاره به فعالیت‌های شرکت در تولید نرم‌افزارهای bpms گفت: در پرتال توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با خدمت عارضه‌یابی آشنا شدم و در نهایت جلساتی را با کارگزار صندوق نوآوری برگزار کردیم که مشکلاتی شامل قائم به فرد بودن شرکت، نامناسب بودن ترکیب سهام‌داری و مشکلات موجود در تکمیل محصول نهایی را در شرکت شناسایی کردند و راهکارهای همچون تغییر ترکیب سهام‌داری، تفویض برخی امور شرکت و کامل کردن محصول را ارائه کردند.
اصفهانیان مدیرعامل به‌سامان تدبیر پردازش با بیان اینکه نرم‌افزار تولیدی شرکت در حال حاضردر بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور استفاده می‌شود، گفت: در حین فرایندها، ابتدا از طریق کانال توانمندسازی با عارضه‌یابی آشنا شدیم و از آن استفاده کردیم. ایده عارضه‌یابی برای شرکت‌های نوپا و کوچک و متوسط (sme) خیلی خوب بوده است.
در ادامه اصفهانیان درباره راهکارهای مشاور به شرکتش گفت: در سال ۹۷ می‌خواستیم دو محصول در بازار ویژه راه‌اندازی کنیم که مشاور مانع آن شد همچنین توصیه شد که توسعه بازار استانی محصولات را در نظر بگیریم که همه از نتایج عارضه‌یابی است.
حجازیان رئیس هیئت مدیره شرکت فناوران انیاک رایانه درباره خدمات عارضه‌یابی دریافت‌شده از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پس از دریافت خدمت به این نتیجه رسیدیم که شرکت مشکلاتی در حوزه منابع انسانی، مشارکت و جذب سرمایه‌گذار دارد. در نتیجه تغییر ساختار در شرکت ایجاد کردیم.
اعلایی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین با اشاره به آشنایی با خدمت عارضه‌یابی از طریق ایمیل دریافتی از صندوق، گفت: عارضه‌ای که در شرکت ما تشخیص دادند این بود که مدیرعامل به جای تعاملات بیرونی درگیر مسائل داخلی شرکت شده است. پیشنهاد شد وظایف داخلی تفویض شود و مدیرعامل روی تعاملات و مذاکره‌های بیرونی تمرکز کند.
وی با تاکید براینکه خدمات عارضه‌یابی را ۱۰۰ درصد به شرکت‌های دیگر توصیه می‌کنم، خاطرنشان کرد: صندوق باید بعد از عارضه‌یابی، مرحله درمان داشته باشد. فاز مهم‌تر بعد از تشخیص عارضه، قرار گرفتن در کنار شرکت‌ها و هدایت آن‌ها برای رفع عارضه‌ها است.
صفری مدیرعامل شرکت پایا افزار گستر نیز درباره نتایج عارضه یابی شرکت گفت: در فرایند عارضه‌یابی، دو معضل اساسی را به ما گوشزد کردند،‌ ازجمله اینکه شرکت ما محصول‌محور و فناوری‌زده شده است. بنابراین پیشنهاد دادند مدیرعامل از فضای داخلی شرکت که درگیر جزییات فنی است، خارج شود و روی مسائل مدیریتی تمرکز کند.
در پایان این نشست وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بر ضرورت تقویت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات توانمندسازی تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006105

وب گردی

وب گردی