زمینه اخذ تسهیلات و اشتغال هنرجویان فراهم می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: از این پس می‌توانیم زمینه اخذ تسهیلات و در نهایت اشتغال هنرجویان را فراهم آوریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد کرمان، مجید خزاعی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان آموزشکده سما، مدیران هنرستان‌ها و مسئولان ناحیه یک آموزش‌وپرورش که در مدیریت ناحیه یک برگزار شد با بیان امکانات کارگاهی موجود در سما اظهار کرد: اگر امکانات خود را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان غیرسمایی قرار ندهیم، به این معنی است که شکرگزار نعمت‌های در اختیار نبوده‌ایم.

وی اظهار کرد: امکانات و کارگاه‌هایی که در آموزشکده سما و دانشگاه آزاد قرار دارد، می‌تواند علاوه بر پاسخگویی نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان این مجموعه، در خدمت تعلیم و تربیت شهرستان باشد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان درباره تغییر نام معاونت سما به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد گفت: اکنون بیش از گذاشته در بطن دانشگاه آزاد قرار داریم و همان‌طور که از این عنوان برمی‌آید کسب مهارت سرلوحه کاری ما است؛ دانشجویان باید هنگام فارغ‌التحصیلی در یک حرفه تخصص داشته باشند.

خزاعی از اخذ مجوز آموزشگاه آزاد علمی خبر داد و تصریح کرد: از این پس می‌توانیم با اعطای گواهینامه فنی و حرفه‌ای به هنرجویان، زمینه اخذ تسهیلات مربوطه و در نهایت اشتغال آنان را فراهم آوریم.

وی در رابطه با هدف مشترک مجموعه سما و هنرستان‌ها اظهار کرد: اکنون قریب به ۴۰ رشته کاربردی در آموزشکده دایر است و آمادگی آن را داریم که با همفکری مدیران هنرستان‌های سطح شهر، سایر رشته‌های مورد نیاز را دایر کنیم.

رئیس سمای کرمان تعامل مجموعه سما و هنرستان‌ها را معامله برد-برد عنوان کرد و گفت: ما در خدمت آموزش‌وپرورش هستیم و این همکاری برای هر دو طرف سودآور است.

مدیریت ناحیه یک نیز با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش گفت: اگر به تاریخ موفقیت‌های کشورهای توسعه‌یافته نگاه کنیم، رمز موفقیت آنان را در بها دادن به‌نظام آموزش‌وپرورش خواهیم دید.

امیری پاک با بیان اینکه روزی فرا می‌رسد که دعای خیر و بد دانش‌آموزان گریبان‌گیر ما خواهد بود اظهار کرد: اگر نتوانیم برنامه‌ریزی خوبی برای دانش‌آموزان داشته باشیم قطعاً دین آنها بر گردن ما خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006157

وب گردی

وب گردی