حراست دانشگاه باید متین، مطالبه گر، عمیق نگر و پیشرو باشد

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تکریم و معارفه مدیر حراست واحد قم گفت: حراست دانشگاه باید متین، مطالبه گر، عمیق نگر و پیشرو باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قم، سید مجید موسوی در جلسه تکریم و معارفه مدیر حراست واحد قم اظهار کرد: شهر قم شهر منتسب به حضرت فاطمه معصومه (س) است، وجود ایشان نعمت و برکت بزرگی است و یکی از عنایات و برکات ایشان وجود حوزه علمیه قم و خود حضرت امام (ره) است که یکی از مفاخر حوزه علمیه بودند که این انقلاب نورانی را پایه‌گذاری کردند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و پژوهشی کشور و دنیا محسوب می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی، اجتماعی‌ترین نهاد کشور و متاع گران‌بهایی در کشور است و همین موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است.

موسوی گفت: با تصمیم حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و انتخاب دکتر ولایتی به‌عنوان رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مسیر جدیدی در دانشگاه ایجاد شد که دانشگاه در مسیر تراز انقلاب قرار گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر خود در ریل بسیار خوبی قرارگرفته و اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری است.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای این سرمایه بی‌نظیر با افق‌های جدیدی که ترسیم‌شده، در حوزه جهادی و انقلابی یک اتفاق بی‌نظیر رخ‌داده است. دکتر طهرانچی از دانشمندان برجسته و تربیت‌شده سال‌های پس از انقلاب است که در حال مهندسی و معماری شرایط جدید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: تغییرات در حوزه پایان‌نامه و شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآوری و فن‌آوری و ارتباط با نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و برجستگی علوم انسانی، بسیار ارزشمند است و روحیه جوان‌گرایی در دانشگاه نویدهای خیلی خوبی را به دانشگاهیان می‌دهد. اتفاقاتی در حال شکل‌گیری در دانشگاه آزاد اسلامی است که اگر به سرانجام برسد باعث جهش علمی در کشور و در جهان اسلام می‌شود و حفظ این سرمایه خیلی مهم است. دانشگاه باید در ابعاد علمی پژوهشی و اسلامی توأمان رشد کند و در مسیر نورانی امام و شهدا قرا گیرد.

موسوی در ادامه بیان کرد: یکی از رکن‌های دانشگاه که باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کند، مجموعه حراست و مجموعه‌های نظارتی هستند. هدف ما این است که حراست باید نگاه واقع بینانه داشته باشد و با تعاملی که با بدنه دانشگاه دارد، بتواند رسالت خود را انجام دهد. ما در شرایط جدید به دنبال این هستیم که تمام ظرفیت‌های دانشگاه را احصا کنیم و با برنامه‌ریزی و تعاملی که برقرار می‌شود، این سرمایه کاملاً صیانت شود.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش حراست مبنی بر اینکه حراست باید بعد نظارتی و صیانتی خود را ایفا کند، گفت: در ساختار جدید حراست با یک نگاه جدید، صیانت از دانشگاه را مدنظر قرار دهد و با این رویکرد درصدد هستیم با سرمایه‌های فکری و حراستی، در مسیر تحول دانشگاه به‌صورت راهبردی وارد شویم.

وی گفت: حراست باید حراستی باشد متین، اخلاق مدار و عمیق نگر تا بتواند رسالت خود را انجام دهد و هدف‌گذاری ما در حراست دانشجویان و اساتید و تشکل‌های دانشجویی است و اجازه نخواهیم داد محیط دانشگاه از استاد نماها آسیب ببیند. دانشجویان سرمایه‌های مردم عزیزمان و کشور هستند که به امانت به دانشگاه سپرده‌شده‌اند و نباید این سرمایه‌ها دچار خدشه شوند و همه مسئولین و نهادها در دانشگاه باید نقش خود را به‌درستی و کامل ایفا کنند و نظارت‌های لازم را بر همه امور داشته باشند و در این راستا ما به دنبال حراستی مطالبه گر و بازیگردان درصحنه هستیم.

موسوی گفت: امیدواریم فضای سالم اسلامی در کشور و در دانشگاه‌ها داشته باشیم و همه دانشگاهیان در دانشگاه نقش حراستی خود را ایفا کنند. باید همه نهادها در دانشگاه دست در دست هم دهند تا یک حرکت جهادی و انقلابی در دانشگاه شکل گیرد لذا همه ما باید حساس باشیم و نباید نسبت به مسائل دانشگاه بی‌تفاوت باشیم. مجموعه حراست با شرایط فعلی، درصدد انجام اقدامات مؤثر پیشگیرانه است و در شرایط کنونی به دنبال یک حراست هوشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شأن دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دنبال حراستی هستیم که شأن محیط دانشگاه را درک کند و با کمک همه دانشگاهیان، محیطی پاک و منزه و کاملاً سالم داشته باشیم.

در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم از سید مرتضی موسوی مدیر سابق این واحد دانشگاهی تقدیر و در حکمی شاپور حسینی‌نیا به‌عنوان مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006169

وب گردی

وب گردی