سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اگر در کل کشور پیاده شود آینده کشور را تامین می‌کند .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد سمنان، علیرضا منظری توکلی که روز گذشته به برای بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و هماهنگی بیشتر در حوزه مدارس سما به واحد سمنان سفر کرده بود با حضور در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سمنان طی سخنانی با تأکید بر اینکه مبنای توسعه استان سمنان آموزش و آموزش عالی است اظهار کرد: امروز مهم‌ترین بخش حتی در موضوع ثروت که ارزش اقتصادی هم دارد، ثروت دانش‌بنیان است.
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، معاونین و مدیران مدارس سما و چند تن از مسئولان آموزش و پرورش استان سمنان سخن می‌گفت، مردم این استان را به لحاظ توجه به ارزش‌ها سرآمد دانست و تصریح کرد: دریک استان این‌چنینی مقیم بودن، زندگی و خدمت کردن توفیق بزرگی است که خداوند مهم‌ترین بخش از نعمات خود را که همانا تعلیم و تربیت است به شما عطا کرده است.
منظری توکلی با اشاره به اولویت‌های فرهنگی در سیاست‌های حوزه متبوع خود به اهمیت و حساسیت امر گزینش مدیران مدارس سما پرداخت و گفت: اعتقاد داریم در مجموعه ما اگر مدیر مدرسه درست و باتدبیر و پرتلاش باشد و بتواند انگیزه ایجاد کند همه‌چیز مدرسه درست می‌شود و برعکس اگر مدیر مدرسه برای اداره مدرسه توانایی نداشته باشد بهترین شرایط فیزیکی و تجهیزات هم فراهم شود آن مدرسه به سامان نخواهد رسید.
تأسیس مهدکودک و سرمایه‌گذاری در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سما هم اشاره کرد و با بیان مواردی از حمایت‌های جدید صورت پذیرفته از قبیل امکان جذب و به‌کارگیری نیروهای جدید، بهره‌گیری از امکانات دانشگاه اعم از ساختمان‌ها و تجهیزات، عضویت در کمیسیون معاملات به‌منظور زمینه‌سازی برای برنامه‌های توسعه‌ای و غیره اظهار کرد: برای ساختن یک نسل و تربیت فرهنگی باید از پیش‌دبستانی و مهدکودک شروع کرد. ما در ماموریت های خود تأسیس مهدکودک را هم اضافه کردیم و توصیه بنده این است به‌جای سرمایه‌گذاری در متوسطه، در ابتدایی و پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری کنیم .
منظری توکلی با یادآوری دغدغه‌ها و توجه جدی مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و به‌تبع آن دستور دکتر ولایتی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد در این عرصه قوی وارد شود، با انتقاد از برخی روسای واحدها که هنوز شرایط جدید را درک نکرده‌اند افزود: بر مبنای نظر دکتر ولایتی امروز مدرسه داری هم به لحاظ تربیتی، فرهنگی و آینده سازی و هم به لحاظ اقتصادی از دانشگاه داری به‌صرفه‌تر است.
وی گفت: به نظر من سمنان در حوزه آموزش و پرورش به دلیل اینکه آموزش محور است بهترین وضعیت را در سطح کشور دارا است ولی در سایر نقاط کشور آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد.
بیشترین نظارت در اجرای دقیق سند تحول آموزش و پرورش خواهد بود
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بنا به دستور دکتر ولایتی موظفیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس سما پیاده کنیم تصریح کرد: دلیل اصلی که مقام معظم رهبری بر این سند تأکید دارند این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر در کل کشور پیاده شود آینده کشور را تامین می‌کند .
منظری توکلی خاطرنشان کرد: علاوه بر عنایت و توجه و تأکید مقام معظم رهبری که تعهد دینی و اعتقادی برای ما می‌آورد به لحاظ سازمانی هم رئیس محترم هیات امنای دانشگاه ما را مأمور کرده که این سند را اجرایی کنیم و از این پس بیشترین نظارت در این بخش است. چون از آن طرف دشمن به دنبال پیاده کردن سند ۲۰۳۰ است.
وی تعامل سازمان آموزش و پرورش استان سمنان با دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در حوزه مدارس سما را بسیار مطلوب، در اوج تعامل و بی‌نظیر ارزیابی کرد و آگاهی کامل و پیگیری جدی روسای واحدهای دانشگاهی بر اساس سیاست‌های جدید را خواستار شد و تأکید کرد: سیاست دانشگاه بر اساس عقلانیت و استدلال منطقی پایه‌گذاری شده و همگان موظف به تبعیت از آن هستند.
منظری توکلی ابراز امیدواری کرد که با وحدت و یکدلی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد بتوانیم از فرصت پیش رو نهایت بهره را برده و کارها را خوب پیش ببریم.
ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در خاک دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، تشکیل جلسه با روسای واحدهای استان سمنان، نشست مشترک با شورای فرهنگی و دانشجویی، بازدید از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع آموزشی سمای سمنان، گفتگو با دانش آموزان و معلمان و دو مدرسه خیر ساز بختیاری فر و صفایی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه منظری توکلی به سمنان بود.
انتهای پیام/
کد خبر: 1006184

وب گردی

وب گردی