دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی برای تحصیل دانش از گهواره تا گور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: با توجه به اهمیتی که توانمندسازی جوانان در سطح جامعه دارد، امکانات دانشگاه آزاد اسلامی هم در همین مسیر ساماندهی و سازماندهی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد سمنان، عبدالله خالصی دوست در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سمنان استان سمنان که روز گذشته با حضور معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان استانی شهیدپرور و آموزش محور با محور توسعه آموزش و آموزش عالی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان نسبت دانشجو به جمعیت ۱ به ۷ است، گفت: مردم فهمیم این استان برای آموزش عالی و آموزش در مجموع هزینه‌های زیادی را تحمل می‌کنند و آن را در اصول اولیه زندگی خود قرار می‌دهند و اهمیت زیادی برای این موضوع قائل هستند.
خالصی دوست با ذکر این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی و به‌تبع آن مجموعه معاونت سما همیشه بر اساس نیاز جامعه فرایند خودش را اصلاح کرده و در هر زمان که لازم بوده متناسب با نیاز به کمک جامعه شتافته است تصریح کرد: زمانی که در این جامعه بحث کنکور سدی بود دانشگاه وارد این عرصه شد و مشکل کنکور را برای جوانان حل کرد.
وی همچنین ادامه داد: در زمانی بحث پژوهش مطرح بود دانشگاه وارد شد و توفیقات بسیار خوبی در حوزه‌های پژوهشی در سطح کشور ایجاد شد. هم‌اکنون هم دانشگاه بر اساس رسالت اجتماعی خود وارد مسائل و مشکلات جامعه شده و به نوان دانشگاهی مسئله محور در حال حل مشکلات جامعه است.
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان یکی از مشکلات جوانان امروز را در توانمندی‌های مهارتی دانست و تصریح کرد: توانمندسازی مهارتی بر عهده مجموعه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی است. با توجه به اهمیتی که این موضوع در سطح جامعه دارد امکانات دانشگاه هم در همین مسیر ساماندهی و سازماندهی می‌شود تا مردم جامعه بتوانند از این امکانات به نحو شایسته استفاده کنند.
رئیس واحد سمنان با تأکید بر اینکه نیاز جامعه برای ما تکلیف ایجاد می‌کند و ما موظف و مکلف به پاسخگویی هستیم خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی در قالب مدارس و آموزشکده‌های سما خدماتی را در کل کشور ارائه می‌دهد که بر اساس رسالت اجتماعی خود در توانمندسازی نسل‌های آینده این مرزوبوم ورود پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ مدرسه سما در کل کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی اداره می‌شود و این بار بزرگی از دوش مجموعه آموزش و پرورش برمی‌دارد اظهار کرد: حدود ۵۰۰۰ کلاس و ۸۵۰۰۰ دانش‌آموز در سطح کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی در حال آموزش هستند. متولیان عزیز آموزش و پرورش نیک می‌دانند این بار مهمی است و دانشگاه آزاد اسلامی بخش عمده‌ای از آموزش جامعه را بر عهده دارد بدون اینکه باری به دولت تحمیل کرده باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: نکته مهم این است که ما رسالت خود را فراتر از آموزش می‌دانیم. انتظاری که مقام معظم رهبری دارد و درگام دوم انقلاب وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دانستند، بحث روحیه، نشاط و ایجاد شادابی و مسئولیت‌پذیری در نسل جوان است.
خالصی دوست به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: این سند محور کار است و باعث می‌شود تا بتوانیم به وظیفه خود بیشتر آشنا شده و در راستای تحقق این سند به جامعه کمک کنیم .
وی تصریح کرد: ما موظفیم تمام امکانات دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان‌های وابسته که از مردم و برای مردم هستند را در اختیار مردم قرار دهیم. در این راستا تعامل بسیار خوبی بین آموزش و پرورش استان سمنان و مجموعه دانشگاه وجود دارد .
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این دانشگاه در سطح استان با دارا بودن ۳ آموزشکده سما و ۱۵ آموزشگاه و مدرسه در مقاطع مختلف در حال ارائه خدمت هست ابراز امیدواری کرد: ان شالله بتوانیم از این ظرفیت بالقوه دانشگاه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و بتوانیم در تربیت دانش‌آموزانی که در تراز انقلاب اسلامی باشند نقش خود را ایفا کنیم.
خالصی دوست در پایان دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق بارز این حدیث رسول گرامی اسلام که می‌فرماید زگهواره تا گور دانش بجوی دانست و خاطرنشان کرد که خدمات این دانشگاه از مهدکودک و پیش‌دبستانی شروع و تا مدرسه و دانشگاه در عالی‌ترین سطح تحصیلی دانشگاهی در مقطع دکترا ادامه می‌یابد.
در ادامه این نشست که با حضور معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین و مدیران مدارس سمای استان سمنان و چند تن از مدیران آموزش و پرورش این استان برگزار شد حاضران به بحث و تبادل‌نظر درباره مسائل و برنامه‌های آتی در این حوزه پرداختند.
ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در خاک دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، تشکیل جلسه با روسای واحدهای استان سمنان، نشست مشترک با شورای فرهنگی و دانشجویی، بازدید از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع آموزشی سمای سمنان، گفتگو با دانش آموزان و معلمان و دو مدرسه خیر ساز بختیاری فر و صفایی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه منظری توکلی به سمنان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006185

وب گردی

وب گردی