نشت نفت در شهران /نشت نفت باقر شهر کنترل شده است

معاون پایش و نظارت محیط زیست گفت: تخلف زیست محیطی آشکار در محدوده شهران توسط شرکت نفت رخ داده و به دلیل نشت سوخت‌های فسیلی در این محله، قنات‌های آب زیرزمینی که برای آبیاری باغ‌ها استفاده می‌شوند آلوده شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درباره اخبار شنیده شده مبنی بر زیاد شدن نشت نفت پالایشگاه نفت تهران به زمین های کشاورزی باقر شهر گفت: نشت نفت باقر شهر پیدا شده و جلوی آن هم گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله مطرح شده مربوط به نشت نفت منطقه شهران بوده است افزود: نشت در این محله به گذشته باز می‌گردد، نفت در لایه‌های خاک نفوذ کرده و وارد آب‌های زیرزمینی شده است.

محمد رستگاری افزود: تخلف زیست محیطی آشکار در این محدوده توسط شرکت نفت رخ داده و به دلیل نشت سوخت‌های فسیلی در این محله، قنات‌های آب زیرزمینی که برای آبیاری باغ‌ها استفاده می‌شوند آلوده شده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه چند جلسه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات نفت ایران داشته ایم گفت: این مساله مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما به نتیجه نرسیدیم.

وی ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان تهران طبق قانون در این زمینه وارد شده است و از مراجع قضایی موضوع را پیگیری می‌کند.

رستگاری تاکید کرد: شرکت‌های مربوطه باید با حفاری چاه اقدام به پاکسازی این محله کنند تا از وجود مشکلات زیست محیطی در آینده جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به بند ۷ سند چشم انداز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: رعایت الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست در تمامی فعالیت‌های شرکت جزو اهداف کلان این شرکت به شمار می‌رود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1006198

وب گردی

وب گردی