۴۵ قلیان سرا در ایلام پلمب  شد

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام با بیان اینکه در راستای حمایت از حقوق عامه مردم، ۴۵ قلیانسرا در ایلام پلمب شده است گفت: این قلیان‌سراها توسط اداره بهداشت شهرستان ایلام، تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، افشار خسروی‌زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام از برخورد با قلیان‌سرا‌های سطح شهر ایلام خبر داد.

وی در رابطه با جزئیات این خبر توضیح داد: یکی از مهمترین آموزه‌های جرم شناسی، مبارزه مستمر با کانون‌های جرم‌زایی به عنوان اقدامی پیشگیرانه است که البته منطبق با اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضاییه شناخته شده است.

این مقام قضایی گفت: قلیانی‌ها صرف نظر از آنکه در اجرای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ذاتاً توسط اداره بهداشت شهرستان ایلام، تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شده‌اند، خود به مراکز گردهمایی مجرمین خطرناک و سابقه‌دار در کنار جوانان و مع الاسف نوجوانان بدل شده اند که عاملی موثر در تورم کیفری شناخته می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام افزود: با عنایت به این مطالب دستوری با مضموم برخورد با این مراکز به پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان ابلاغ گردید و دائما موضوع آن تمدید می‌شود.

خسروی زاد ادامه داد: به عنوان مثال در مهرماه سال گذشته بالغ بر ۴۵ مورد قلیانی غیرمجاز پلمب گردید و صاحبان آن‌ها مورد تعقیب قضایی قرار گرفتند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1006220

وب گردی

وب گردی